031-33926📞

وکتور

اهمیت گمرک تهران

ترخیص کالا از گمرک تهران یکی از مهم ترین دغدغه‌های تجار و بازرگانان می باشد ؛ در حقیقت به دلیل اینکه تهران پایتخت کشور است و چندین گمرک زمینی و هوایی دارد ، بیشتر بازرگانان تمایل دارند ، محصولات وارداتی خود را از گمرک تهران ترخیص کنند . در ادامه به طور کامل و جامع به این موضوع می پردازیم .

فهرست مطالب

وکتور

وظایف شرکت ترخیص کار در تهران​

یکی از ویژگی‌های بارز یک شرکت ترخیص کار معتبر این است که تمامی وظایف خود را به صورت دقیق و کامل اجرا نماید ؛ اما پرسشی که مطرح می شود این است که مسئولیت‌های شرکت ترخیص کار چیست ؟

دقیقا چه مواردی هستند که حق العمل کار باید به آن عمل کند ؟

در ادامه خواهیم دید که شرکت‌های ترخیص کار چه وظایفی را در راستای ترخیص کالا از گمرک تهران بر عهده دارند .

1. اولین وظیفه شرکت این است که تمامی مدارک و مستندات لازم جهت ترخیص کالا را جمع آوری نماید ؛ در صورتی که نقص مدرک وجود نداشته باشد سرعت و دقت انجام امور چندین برابر خواهد شد . مهم ترین مدارک جهت ترخیص کالا عبارت است از :

2. یکی از مسائل اساسی در ترخیص کالای وارداتی ، موضوع مالیات و عوارض می باشد ؛ شرکت ترخیص کار حرفه ای باید بر قوانین این حوزه تسلط داشته باشد تا بتواند آن را به خوبی مدیریت نماید .

3. انجام امور گمرکی از جمله ثبت اطلاعات سفارش کالا در سامانه تجارت ، بازرسی کالا ، تعیین نرخ گمرکی ، نقل و انتقالات ارزی ، صدور مجوزهای لازم و … مواردی هستند که شرکت‌های ترخیص کار موظف هستند آنها را پیگیری نمایند .

4. در آخر ، تحویل کالا به مشتری نیز توسط شرکت انجام می گیرد ؛ نکته مهمی که در مرحله تحویل کالا وجود دارد اطمینان از سلامت کالاها می باشد . از آنجایی که در مسیر فرایند ترخیص کالا از گمرک تهران ، ممکن است کالاهی وارداتی آسیب ببیند ، شرکت ترخیص کار باید از صحت و سلامت آنها اطمینان حاصل نماید .

به طور کلی مراحل ترخیص کالا به ترتیب شامل موارد زیر است :

بنابراین می توان گفت با سپردن ترخیص کالا به شرکت همیار تجارت اسپادانا تمامی این موارد در نهایت دقت و سرعت انجام خواهد گرفت و شما قادر خواهید بود با خاطری آسوده فعالیت‌های اقتصادی و تجاری‌تان را پیگیری نمایید و در نهایت سود بیشتری به دست آورید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان

وکتور

توضیح کامل ترخیص کالا از گمرک تهران​

همانطور که می دانید ترخیص کالا از گمرک تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل آشنایی با مراحل مختلف آن برای تاجران ، بازرگانان و تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند امری لازم و ضروری می باشد .

اصولا کالاهای وارداتی می توانند از سه راه زمینی ، هوایی و دریایی وارد کشور شوند ؛ در واقع پس از اینکه کالای وارداتی وارد کشور می شود ، فارغ از اینکه چه کالایی باشد ابتدا به ساکن وارد گمرکات می شود و پس از اینکه تمامی مراحل اداری و ترخیص کالا انجام گرفت ، اجازه ترخیص آن صادر می شود .

تهران به عنوان پایتخت کشور دارای گمرکات زمینی و هوایی است ؛ شاید در ابتدا تصور کنید که شهرهای جنوبی و شمالی ایران به دلیل داشتن مرزهای دریایی بیشترین ترخیص را داشته باشند ، اما بر طبق آمار رتبه اول بیشترین حجم ترخیص کالاهای وارداتی مربوط به ترخیص کالا از گمرک تهران می باشد .

از آنجایی که تهران ، قلب تپنده فعالیت‌های اقتصادی کشور است ، امور تجاری بزرگ و مهم در این شهر انجام می گیرد و در نتیجه بسیاری از تجار تمایل دارند به سمت ترخیص کالا از گمرک تهران حرکت نمایند و روند ورود کالاهای شان را از طریق گمرکات تهران پیگری نمایند .

یکی از مهم ترین نیازهای تجار در معقوله واردات کالا این است که زمان ترخیص آن را به حداقل برسانند ؛ در حقیقت برخی کالاها ممکن است در گذر زمان دچار فرسودگی شوند و ارزش خود را از دست بدهند . به همین دلیل لازم است تا بازرگانان به طور دقیق با فرایند ترخیص کالا از گمرک تهران آشنا باشند .

به عبارت دیگر هرچقدر آگاهی افراد درباره نحوه فعالیت اداره گمرکات تهران بالاتر باشد ، پروسه ترخیص کالا کوتاه تر خواهد شد و می توانند خیلی آسان تر اقدام نمایند ؛ علاوه بر این ، شیوه کاری هر کدام از گمرکات استان تهران نسبت به دیگری متفاوت است و این موضوع تجار را با چالش روبرو خواهد کرد .

وکتور

لیست گمرکات تهران

از طرفی وارادات کالاهای مختلف در گمرک‌های متفاوتی انجام می گیرد ؛ به این معنا که برای واردات هر نوع کالا ، لازم است به گمرک خاصی مراجعه نمایید ، چراکه فعالیت آنها به صورت اختصاصی می باشد و در نتیجه فرایند ترخیص در هر گمرک شامل اقدامات متنوعی خواهد بود .

ممکن است برایتان سوال ایجاد شده باشد که ادارات گمرک شهر تهران شامل کدام گمرکات می شود ؟ به طور کلی گمرک‌هایی که در تهران هستند شامل گمرک فرودگاه امام خمینی ، گمرک شهریار ، گمرک مهرآباد ، گمرک پست ، گمرک غرب تهران ، گمرک جنوب تهران ، گمرک نمایشگاه و در آخر گمرک منطقه ویژه پیام می شود .

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بررسی کنیم ، متوجه می شویم که سه گمرک امام خمینی ، شهریار و جنوب تهران جزء بزرگ ترین و مهم ترین ادارات می باشند و سایر ادارات گمرک به نوعی زیر مجموعه آن هستند . بنابراین ترخیص کالا از گمرک تهران ، شامل این سه اداره خواهد بود .

با توجه به اینکه روند ترخیص کالا بسیار انرژی بر و زمان بر می باشد ، لازم است این امور به دست افراد و شرکت‌های متخصص و با‌سابقه سپرده شود ؛ به عبارت دیگر ترخیص کالا از گمرکات تهران باید توسط ترخیص کار یا حق العمل کار صورت بگیرد تا هر‌چه سریع تر نتایج حاصل و کالاها ترخیص شوند .

گمرگ امام خمینی

کمرک شهریار

گمرگ مهرآباد

گمرگ پست

گمرگمنطقه ویژه پیام

گمرگ نمایشگاه

گمرگ غرب تهران

گمرگ غرب تهران

سه گمرک بزرگ تهران

امام خمینی، شهریار و جنوب تهران، بزرگترین و مهم ترین گمرکات تهران هستند و ترخیص کالا از گمرک تهران شامل این سه اداره می شود.

وکتور

معرفی بهترین شرکت ترخیص کار

همانطور که متوجه شده اید ، ترخیص کالا از گمرک تهران یک امر تخصصی و بسیار حائز اهمیت می باشد ؛ در نتیجه این کار باید توسط شرکت‌هایی انجام شود که در این حوزه فعال هستند و به طور کامل با قوانین و پیچ و خم مسیر آشنایی دارند .

برخی افراد ترجیح می دهند که ترخیص کالا را خودشان به صورت شخصی پیگری نمایند ؛ اما از آنجایی که این کار زمان بر است و حتی می تواند خسارات مالی زیادی را درپی داشته باشد انجام آن را توصیه نمی کنیم . علاوه بر این مسلط شدن بر مراحل مختلف ترخیص کالا از گمرک ، نیاز به زمان زیادی دارد .

در طرف مقابل شرکت‌هایی که سابقه و تجربه بالایی دارند ، از نحوه فعالیت تمامی ادارات گمرک اطلاع دارند و چگونگی فرایند ترخیص هر نوع کالا را می دانند . به عبارتی در کنار آشنایی با مراحل و قوانین ترخیص کالا ، تجربه عملی شرکت‌های معتبر خیال شما را تا حدود زیادی راحت خواهد کرد .

شرکت‌های ترخیص کار بر طبق میزان سابقه فعالیت شان از یکدیگر متمایز می شوند ؛ در واقع با افزایش میزان تجربه در ترخیص کالا از گمرک تهران ، شانس ترخیص کالا بیشتر خواهد بود و در زمان کمتر به نتایج دلخواه خواهید رسید .

شرکت همیار تجارت اسپادانا یکی از شرکت‌های موفق ، متخصص و باتجربه در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک است و آماده خدمت رسانی به تمام تجار و بازرگانان می باشد . جهت مشاهده رزومه این شرکت می توانید به وبسایت همیار تجارت اسپادانا مراجعه نمایید و یا از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان مجموع تماس حاصل فرمایید .

همچنین جهت عقد قرارداد پیرامون ترخیص کالا از گمرک تهران ، می توانید به دفتر مرکزی شرکت همیار تجارت اسپادانا واقع در اصفهان ، پل بزرگمهر ، خیابان 22 بهمن ، حد فاصل چهارراه حمزه و مجموعه اداری غدیر ، نبش کوچه 26 (همت) ، مجتمع تجاری اداری تک ، طبقه زیرین ، واحد 2 (مسیریابی) مراجعه نمایید .

وکتور

هزینه ترخیص کالا از گمرک تهران

هزینه ترخیص کالا از گمرک ، به عوامل متعددی بستگی دارد و با توجه به آنها متغیر می باشد . اصولا مواردی که بر روی هزینه ترخیص کالا اثر می گذارند شامل هزینه‌های مربوط به بارگیری و تخلیه کالا ، مالیات ورود کالای خارجی ، باربری و انبارداری گمرک ، کارشناسی کالا ، حقوق ورودی گمرک و … می شود .

به منظور برآورد هزینه ، لازم است تک تک مواردی که ذکر شد به طور دقیق محاسبه شوند ؛ به عنوان مثال هزینه انبارداری یکی از هزینه‌های اصلی و مهم در ترخیص کالا از گمرک تهران می باشد و با توجه به حجم کالاها برآورد می گردد .

به همین ترتیب هرکدام از عواملی که نام برده شد ، بر هزینه نهایی ترخیص کالا از گمرک تاثیر می گذارند و آن را دستخوش تغییر می کنند . توصیه کارشناسان مجموعه همیار تجارت اسپادانا این است که پیش از ورود به عرصه واردات و صادرات کالا ، درباره هزینه‌های مرتبط با گمرک تحقیق کنید تا بتوانید با دید باز وارد این عرصه شوید .

متاسفانه برخی از تجار به دلیل عدم آگاهی از قوانین و هزینه‌های ترخیص کالا ، مجبور می شوند که کالاهای وارداتی را برای مدت زمان طولانی در انبار گمرک نگهداری کنند که این اتفاق سبب تحمیل هزینه و جریمه‌های سنگین خواهد شد . در نتیجه قبل از وارد کردن کالا هزینه‌ها را برآورد کنید تا در زمان تحویل ، دچار کمبود سرمایه نشوید .

رفتن به بالای صفحه