031-33926📞

 ترخیص کالا از گمرک ترکیه

ترخیص کالا از گمرک ترکیه یکی از بهترین شرایط واردات کالا به کشور ما می‌باشد، زیرا ترکیه موقعیت خیلی خوبی دارد و به‌گونه‌ای پل ارتباطی بین ایران و اروپا است؛ علاوه بر این، به دلیل تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود دارد، امکان تعاملات تجاری با کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، ایتالیا و… از بین رفته است و در این موقعیت، ترکیه گزینه خوبی محسوب می‌شود.

 به همین دلیل لازم است با قوانین ، شرایط و هزینه‌های ترخیص کالا از ترکیه آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به صادرات، واردات بپردازید.

برای تعاملات بین‌المللی نیاز هست که به سراغ بندر بازرگان بروید ، تیم همیار تجارت اسپادانا به منظور ترخیص کالا از گمرک بازرگان همراه شماست.

 

کالاهای مجاز برای ترخیص از گمرک ترکیه

شاید اولین سؤالی که برای شما به وجود بیاید، این است که چه کالاهایی را می‌توان از گمرک ترکیه ترخیص کرد؟ ازآنجایی‌که قوانین مرتبط با ترخیص کالا از گمرک ترکیه بسیار واضح و دقیق است، آمار تجارت غیرقانونی در این کشور پایین می‌باشد.

 بااطلاع از لیست کالاهای مجاز برای ترخیص، می‌توانید تجارت کم‌ریسک‌تری را تجربه کنید؛ محبوب ترنی کالاها شامل موارد زیر می‌شوند:

 اولین کالایی که ترخیص آن از گمرک ترکیه مجاز است، عبارت است از انواع لباس مردانه، زنانه و بچه‌گانه؛ لازم به ذکر است شلوار، کت و کاپشن از محبوب‌ترین کالاها هستند .

 تعرفه گمرک ترکیه

 – از دیگر کالاهایی که ترخیص آنها مانعی ندارد، می‌توان به کالاهای پلاسکو و نساجی اشاره کرد. باتوجه‌به تقاضای زیادی که این نوع کالا در کشور دارند، ترخیص آنها می‌تواند تجارت پرسود باشد.

 – قطعات لوازم‌یدکی و وسایل مربوط به ساخت‌وساز هم از اقلامی هستند که می‌توان از گمرکات ترکیه ترخیص نمود .

 – آخرین موردی که جزء کالاهای پرطرفدار در ترخیص کالا از گمرک ترکیه می‌باشد، لوازم‌خانگی و وسایل آشپزخانه است .

 مهم‌ترین مواد خوراکی که از ترکیه ترخیص می‌شوند شامل خشکبار، قهوه، چای، میوه، خرما و شکلات و… هستند .

 – مبلمان و مصنوعات چوبی هم از کالاهای بسیار محبوب هستند که در لیست مجاز ترخیص کالا از گمرک ترکیه قرار می‌گیرند.

 تعرفه گمرکی ترکیه

 تعرفه گمرک ترکیه باتوجه‌به نوع کالا، مقدار بار و همچنین شرایط بازار متغیر است؛ به عبارتی با تغییر هریک از موارد نامبرده، هزینه ترخیص کالا از گمرک ترکیه دچار نوسان می‌شود. اما به‌طورکلی هزینه‌هایی که باید مدنظر داشته باشید عبارت است از هزینه بارگیری کالا، بیمه‌نامه، انبار، اخذ مجوز، گواهی بازرسی، ترانزیت به ایران و… .

 البته توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که در طی واردات کالا از مبدأ ترکیه لحاظ می‌شود، نرخ مالیات و عوارض ورود کالا به کشور است؛ این هزینه نسبت به نوع کالا و شرایط حاکم بر بازار متفاوت است .

گمرک ترکیه با ایران

از جمله گمرک های ترکیه با ایران گمرک بازرگان واقع در مرز بازرگان میباشد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. 

شماره تلفن برای ترخیص کالا از گمرک ترکیه :‌۰۳۱۳۳۹۲۶

 

سایت گمرک ترکیه

 شما می‌توانید نرخ مالیات و عوارض گمرکی کالای موردنظر خود که به آن HS CODE گفته می‌شود را درون سایت Tariff-tr.com مشاهده نمایید و استعلام بگیرید . جهت کسب اطلاعات دقیق پیرامون تعرفه گمرکی ترکیه، با شماره‌های مجموعه همیار تجارت اسپادانا تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشترو مشاوره رایگان تماس بگیرید!

و اگر عجله ندارید ، فرم روبرو رو پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند!

قوانین صادرات و واردات ترکیه

 

 قوانین ترخیص کالا از گمرک ترکیه

 با اینکه قوانین و مقررات کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، اما کلیت قوانین ترخیص کالا از گمرک ترکیه شبیه به قوانین ترخیص کالا از گمرک می‌باشد؛ ازاین‌جهت لازم است مدارکی همچون بیمه‌نامه، گواهی بازرسی، مجوزها، فاکتورهای تجاری و… به گمرک تحویل داده شود تا اجازه دریافت محوله صادر شود .

 اگر کالایی نیاز به دریافت تأییدیه از سوی نهادهای مربوطه داشته باشد، از سوی مأموران گمرک به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا مجوزهای لازم را اخذ کند؛ از جمله این کالاها می‌توان به مواد غذایی، محصولات کشاورزی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… اشاره نمود.

 به‌مانند ترکیه برای واردات کالا به ایران نیز باید تمامی مجوزها را دریافت کنید؛ 

 اما به‌طورکلی قوانین گمرکی کشور ترکیه کاملاً مشابه با قوانین اتحادیه اروپا تنظیم شده است، زیرا این کشور، یکی از اعضای این اتحادیه می‌باشد. به‌این‌ترتیب تمامی قوانین مرتبط با تجارت بین‌المللی، صادرات و واردات از قوانین گمرکی اتحادیه اروپا تبعیت می‌کند.

 جمع‌بندی

 در این مطلب به بررسی ترخیص کالا از گمرک ترکیه پرداخته شد و مواردی از جمله لیست کالاهای مجاز، تعرفه گمرکی ترکیه و قوانین و مقررات گمرکی ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم.

 به‌طورکلی برای انجام فعالیت تجاری و اقتصادی باید تمام امور را به‌صورت حساب‌شده و دقیق جلو ببرید تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنید؛ در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهام پیرامون قوانین ترخیص کالا از گمرک‌های کشور ترکیه می‌توانید با شماره‌های بخش تماس با ما، تماس حاصل فرمایید.

 مجموعه همیار تجارت اسپادانا یکی از برترین شرکت‌های ترخیص‌کار در کشور است و آماده خدمت‌رسانی به شما تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان عزیز می‌باشد.

رفتن به بالای صفحه