گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران یکی از گمرک‌های شناخته شده در کشور است که سالانه کالاهای زیادی از آن ترخیص می‌شوند؛ این گمرک ویژگی‌هایی دارد که سبب شده تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان علاقه‌مند باشند برای صادرات یا واردات محمولهٔ خود، از این طریق اقدام نمایند.
در نظر داشته باشید که شهر تهران به‌عنوان قلب فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و ترخیص کالا از گمرک تهران نقش بسیار پررنگی و حائز اهمیتی برای تجار دارد و به همین دلیل گمرکاتی که در این ناحیه قرار دارند بسیار موردتوجه هستند. در ادامه به طور کامل به بررسی گمرک غرب تهران می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

بررسی کامل و آدرس گمرک غرب تهران

همان‌طور که از نام این گمرک مشخص است، گمرک غرب تهران در ۱۰ کیلومتری جاده قدیم کرج واقع شده است و موقعیت جغرافیایی فوق‌العادهٔ آن سبب شده بسیاری از فعالان اقتصادی، تبادلات بین‌المللی خود را از طریق این گمرک پیگیری نمایند.
ازآنجایی‌که سرعت و دقت، مهم‌ترین عوامل در ترخیص کالا می‌باشد، ترخیص کالا از این گمرک می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای تجار باشد؛ بنابراین اگر دوست دارید که کالای وارداتی خود را در سریع‌ترین زمان و با کمترین تشریفات اداری، ترخیص کنید، حتماً دربارهٔ گمرک غرب تهران بیشتر بخوانید!
شاید برایتان سؤال ایجاد شود که چه کالاهایی را می‌توان از این گمرک ترخیص کرد؟ به‌طورکلی لیست کالاهایی که اجازه ترخیص از گمرک غرب تهران را دارند بسیار طولانی است؛ اما مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شوند:
– خودرو
– تلفن همراه و لوازم جانبی
– منسوجات
– لوازم و تجهیزات پزشکی
– کالاهای سفارتخانه‌ها
– لوازم‌خانگی
– اسباب‌بازی
– لوازم آرایشی – بهداشتی
– لوازم مرتبط با ساختمان‌سازی
و…

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران | شرکت همیار تجارت اسپادانا

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

دقت داشته باشید که واردات برخی کالاها به‌طورکلی ممنوع می‌باشد و تنها تحت شرایطی اجازهٔ ترخیص آنها صادر می‌شود؛ ورود این کالاها توسط نهادهای مسئول و به دلیل مغایرت با قوانین کشور ممنوع شده است و ازآنجایی‌که به‌عنوان کالاهای غیرمجاز شناخته می‌شوند، نمی‌توان آنها را از گمرک غرب تهران ترخیص نمود.
جهت اطلاع از کالاهای ممنوعه، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقالهٔ لیست کالاهای ممنوعه را در همیار تجارت مطالعه نمایید.

مزایای گمرک غرب تهران چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان شد، گمرک غرب تهران دارای نقاط قوتی است که توجه بازرگانان را به خود جلب می‌کند؛ ویژگی‌های مثبت این گمرک عبارت است از:
– تجهیزات پیشرفته و مدرن
امروزه حضور تجهیزات پیشرفته در گمرک‌ها سبب بهبود کیفیت خدمات و افزایش سرعت پیگیری امور شده است .
– دسترسی آسان
موقعیت مکانی این گمرک یکی از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود؛ در حقیقت این گمرک در ۱۰ کیلومتری جاده قدیم کرج واقع شده و نسبت به برخی گمرک‌ها دسترسی بهتری برای فعالان اقتصادی دارد.
از طرف دیگر این گمرک در نزدیکی فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی قرار دارد و می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن دسترسی پیدا کرد؛ همچنین در کنار گمرک غرب تهران، دو اتوبان مهم و کلیدی قرار دارد و به همین سبب حمل‌ونقل کالا توسط تریلی و کامیون‌ها بسیار آسان و کم‌هزینه خواهد بود.
– انبارهای استاندارد و بزرگ
یک گمرک خوب و استاندارد، باید انبارهای بزرگی داشته باشد تا بتواند بیشترین حجم کالا را درون خودش جای دهد؛ از این لحاظ گمرک غرب تهران گزینه مناسبی برای فعالین اقتصادی خواهد بود.
– دسترسی به راه‌آهن
همان‌طور که تا اینجا متوجه شده‌اید، این گمرک به مسیرهای هوایی، ریلی و زمینی دسترسی عالی دارد و به‌این‌ترتیب، لازم نیست هیچ‌گونه نگرانی بایت حمل‌ونقل کالا داشته باشید.
– سیستم هوشمند اطفا حریق
وقوع حوادث پیش‌بینی‌نشده مانند آتش‌سوزی آسیب‌ها و خسارات زیادی را در گمرکات به دنبال دارد؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و معرفی سیستم‌های هوشمند، می‌توان تا حدود زیادی از وقوع این حوادث جلوگیری کرد. گمرک غرب تهران با به‌کارگیری این سیستم‌های هوشمند تلاش دارد، بهترین خدمات را ارائه نماید.

ترخیص‌کار گمرک غرب تهران

همان‌طور که می‌دانید، ترخیص کالای وارداتی از گمرک شامل تشریفات اداری متعددی می‌باشد و نیازمند صرف زمان و انرژی است. از طرفی داشتن دانش، تخصص و تجربهٔ کافی در این مسیر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
ترخیص‌کار گمرک غرب تهران امور مرتبط با ترخیص کالا را پیگیری می‌کند تا در کمترین زمان ممکن و در نهایت دقت بتوانید محموله موردنظرتان را ترخیص کنید.
ازآنجایی‌که گمرک غرب تهران تابع قوانین گمرکی کشور می‌باشد و معمولاً مراحل ترخیص کالا از آن مشابه اغلب گمرکات کشور است به شما پیشنهاد می‌کنیم، به‌هیچ‌عنوان مقاله مراحل ترخیص کالا از گمرک را از دست ندهید.
شرکت همیار تجارت اسپادانا به‌عنوان یکی از برترین و معتبرترین شرکت‌های ترخیص‌کار در کشور، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در بخش تماس با ما، اقدام نمایید.

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران | شرکت همیار تجارت اسپادانا

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

مراحل ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

در ادامه به طور خلاصه مراحل ترخیص کالا از گمرک غرب تهران را نام می‌بریم:
۱- خرید کالا و رسیدن محموله به گمرک
در ابتدا لازم است شما کالای موردنظرتان را خریداری کنید و سپس محموله را از طریق زمینی، هوایی به گمرک غرب تهران وارد کنید. انتخاب تأمین‌کننده معتبر و خوشنام از مهم‌ترین مواردی است که در این مرحله باید به آن توجه نمایید.
در نظر داشته باشید که در این مرحله باید کالای خود را بیمه کنید و با یک شرکت حمل‌ونقل معتبر برای انتقال محموله مذاکره کنید.
۲- دریافت محموله وارداتی
در این مرحله فرد یا شرکت ترخیص‌کار به گمرک مراجعه کند و مدارک موردنیاز مانند بیمه‌نامه را تحویل اداره گمرک دهد. ازآنجایی‌که جمع‌آوری مدارک نقش پررنگی در تسریع ترخیص کالا دارد، مهم‌ترین مدارک لازم برای ترخیص کالا را به شما معرفی می‌کنیم:
– مجوزهای اخذ شده
– پکینگ لیست
– انبارنامه
– بیمه‌نامه
– ترخیصیه
– پیش‌فاکتور
– گواهی مبدأ
– بارنامه
۳- بررسی کالا و تطبیق آن با قوانین گمرکی کشور
در این مرحله مأموران گمرک غرب تهران، شرایط کالا را با مدارک موجود منطبق می‌کنند و درصورتی‌که مشکلی وجود نداشته باشد، کالا با پرداخت هزینه‌های گمرکی ترخیص می‌شود. در صورت نیاز به تأیید سلامت و کیفیت، کالا به سازمان‌های مربوطه فرستاده می‌شود تا مجوزهای لازم را اخذ نماید.
۴- ترخیص کالا
پس از پرداخت هزینه‌ها و تسویه‌حساب، کالا از انبار گمرک ترخیص می‌شود و به انبار موردنظر شما منتقل می‌گردد.

هزینه ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

هزینه ترخیص کالا به عوامل متعددی بستگی دارد و باتوجه‌به نوع کالا، مقدار یا حجم کالا، تعداد روز ماندن در انبار گمرک و… متغیر خواهد بود. اصولاً هزینه‌های ترخیص کالا عبارت‌اند از:
– هزینه مالیات ورود کالا به کشور
– هزینه بیمه‌نامه
– هزینه انبار
– هزینه حمل‌ونقل
– هزینه گمرکی
باتوجه‌به اینکه هزینه ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، بخش مهمی از هزینه‌های شما را شامل می‌شود، بر اساس توصیهٔ کارشناسان مجموعه همیار تجارت، حتماً هزینه‌ها را طور دقیق برآورد کنید؛ جهت دریافت مشاوره و استعلام تعرفه گمرکی می‌توانید با شماره‌های بخش تماس با ما تماس حاصل فرمایید.
شرکت ترخیص‌کار همیار تجارت با پیگیری دقیق و هوشمندانه امور مرتبط با ترخیص کالا، به شما کمک می‌کند با صرف حداقل هزینه، محموله وارداتی را ترخیص کنید؛ اگر دوست دارید درباره نقش شرکت ترخیص‌کار مطالعه کنید، بر روی مقاله نقش و اهمیت حق‌العمل‌کار گمرک در فرایند ترخیص کالا کلیک کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله گمرک غرب تهران را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم تا شما تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان با اطلاعات کامل نسبت به ترخیص کالا از این گمرک اقدام نمایید.

رفتن به بالای صفحه