031-33926📞

ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا از گمرک بوشهر از موضوعاتی است که تمام تجار و بازرگانان داخلی و خارجی باید با آن آشنا باشند ؛ در حقیقت اهمیت بالای فعالیت تجاری در گمرکات بندر بوشهر سبب شده است تا افراد زیادی به منظور وارادات کالا به سراغ این گمرک بروند .

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره تشریفات اداری ترخیص کالا از این گمرک صحبت کنیم تا شما تجار و بازرگانان عزیز بتوانید با دید باز و خیال آسوده نسبت به ترخیص کالای خود از گمرکات بوشهر اقدام نمایید .

پیش از آنکه به ترخیص کالا از گمرک بوشهر بپردازیم ، بهتر است کمی بیشتر با این گمرک آشنا شویم ؛ به طور کلی بندر بوشهر یکی از مهم ترین بنادر کشور ما محسوب می شود و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نقش پررنگی در فعالیت‌های تجاری و همچنین صنعت توریسم بازی می کند .

با توجه به اهمیت بالای این بندر ، اکثر تجار تمایل دارند که کالای خود را از این طریق وارد کنند و علاوه بر آن به سمت برقراری روابط تجاری با کشور‌های عربی ، مبادلات دریایی و … بپردازند .


 

فهرست مطالب

بررسی کامل ترخیص کالا از گمرک بوشهر

 ترخیص کالا از گمرک بوشهر دارای مزایای فراوانی می باشد و یکی از دلایل علاقه بازرگانان به این گمرک همین موضوع می باشد ؛ گمرکات این بندر در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار گرفته اند و همین امر سبب جذب تجار به آن شده است .

از دیگر نقاط قوت ترخیص کالا از گمرک بوشهر می توان به وجود مرز‌های آبی مختلف اشاره نمود ؛ همانطور که احتمالا می دانید بندر بوشهر با کشور‌های همسایه دارای مرز مشترک دریایی است . بنابراین گمرکات بوشهر پتاسیل فوق العاده ای برای تبادلات دریایی با کشور‌های عربی دارد .

نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که بر اساس آمار ، کشور‌های متعددی از جمله چین ، هند ، کره جنوبی و … اسکله‌های بندر بوشهر را برای تخلیه بار خود انتخاب می کنند ؛ این مورد به وضوح نشان می دهد که بندر بوشهر در کنار موقعیت جغرافیایی خوب ، مزایای فراوان دیگری نیز دارد .

در ادامه به طور دقیق به مزایای ترخیص کالا از گمرک بوشهر خواهیم پرداخت و خواهیم دید که به چه دلیل اکثر تجار تمایل دارند کالای تجاری خود را از این گمرک ترخیص نمایند ؟

مزایای ترخیص کالا از گمرک بوشهر

مزایای ترخیص کالا از گمرک بوشهر

قطعا بی دلیل نیست که بازرگانان داخلی و خارجی دوست دارند کالای خود را از طریق گمرکات بوشهر ترخیص نمایند . از مهم ترین دلایل علاقه تجار به گمرک بوشهر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

– دسترسی عالی این بندر به مرز کشور‌هایی مانند قطر ، کویت ، عربستان ، امارات و موقعیت جغرافیایی خوب این بندر یک مزیت مهم محسوب می شود و گزینه‌های متعددی را در اختیار تجار قرار می دهد .

– گمرکات بوشهر دارای یکسری تخفیفات هستند که در گمرک‌های دیگر ارائه نمی شود ؛ این موضوع یک ویژگی مثبت برای بازرگانان به حساب می آید و آنها را به سمت ترخیص کالا از گمرک بوشهر سوق می دهد .

– دپوی کالا یکی از اتفاقات رایج در زمینه واردات می باشد ؛ به منظور دپو و انبار کردن کالای وارداتی ، لازم است هزینه پرداخت شود ؛ گمرکات بندر بوشهر نسبت به سایر گمرکات هزینه کمتری را برای این کار دریافت می کنند و در نتیجه مقرون به صرفه تر هستند .

– مهم ترین نکته ای که در ترخیص کالا از گمرک بوشهر مطرح می باشد ، سرعت انجام تشریفات اداری می باشد ؛ همانطور که می دانید به طور کلی فرایند‌های اداری ، جزء امور زمان بر و انرژی بر هستند ، اما این بندر دارای کمترین تشریفات اداری است و سرعت تحویل کالای وارداتی در آن نسبت به دیگر گمرکات بیشتر می باشد .

– در ادامه به طور مفصل درباره هزینه‌های ترخیص کالا صحبت خواهیم کرد ؛ اما در همین حد بدانید که یکی از قسمت‌هایی که بازرگانان بابت آن هزینه بالایی پرداخت می کنند ، انبارداری گمرک است . در گمرک بوشهر هزینه نگهداری کالا و انبارداری بسیار مقرون به صرفه است .

فرایند ترخیص کالا از گمرک بوشهر

فرایند ترخیص کالا از گمرک بوشهر

به منظور ترخیص کالا از گمرک ، لازم است تا قدم‌های زیادی برداشته شود ؛ بنابراین در همین ابتدا بدانید که مسیر طاقت فرسایی پیش رو دارید و باید کفش‌های آهنین بر پا کنید ! البته اصلا نگران نباشید ، در آینده ای نزدیک به شما راهکاری ارائه خواهیم داد تا تمامی آن سختی‌ها را به راحتی تبدیل کنید .

اصولا اولین اقدامی که در ترخیص کالا از هر گمرک باید انجام دهید ، اظهار کالا می باشد ؛ شاید برایتان سوال شود که آیا فرایند اظهار کالا در گمرک‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است ؟ پاسخ این است که خیر ، تمامی مراحل اظهار کالا در گمرک بوشهر به مانند سایر گمرکات کشور می باشد .

لازم به ذکر است تا زمانی که اظهار کالا را به اتمام نرسانید ، امکان تکمیل مراحل ترخیص کالا از گمرک بوشهر را ندارید . به طور کلی تمام تجار راه طولانی برای ترخیص کالا در پیش دارند و از آنجایی که این راه شامل اقدامات متعددی می شود ، در ادامه مقاله صرفا به مهم ترین مراحل ترخیص کالا خواهیم پرداخت .

– دریافت مجوز‌های مربوطه یکی از مهم ترین مواردی است که باید به دقت آن را پیگری نمایید ؛ در حقیقت پس از اینکه موفق به ثبت سفارش شدید ، لازم است به سراغ سازمان‌های مربوطه بروید و مجوز‌های لازم را اخذ نمایید .

اینکه برای دریافت مجوز باید به کدام سازمان مراجعه نمایید به نوع کالا بستگی دارد ولی معمولا سازمان‌های بهداشت ، انرژی اتمی ، استاندارد و … از متداول ترین آنها هستند .

– در هر مرحله از ترخیص ، نیازمند مدارک و مستندات هستید ؛ به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم پیش از آنکه نسبت به ترخیص کالا از گمرک بوشهر اقدام نمایید تمامی مدارک لازم را فراهم کنید تا سرعت انجام تشریفات اداری افزایش یابد .

مهم ترین مدارکی که باید جمع آوری کنید شامل بیمه نامه ، فاکتور ، بارنامه و … می باشد . جهت اطلاع از مدارک ترخیص کالا از گمرک با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید .

– بالتبع واردات و ترخیص کالا از گمرک ملزوم به پرداخت هزینه می باشد ؛ یکی از اصلی ترین هزینه‌ها مربوط به مالیات و عوارض است . به عبارتی هر کالایی که وارد کشور شود به آن مالیات و عوارض تعلق می گیرد که حتما باید پرداخت شود .

ترخیص کالا از گمرک بوشهر در کمترین زمان ممکن !

ترخیص کالا از گمرک بوشهر در کمترین زمان ممکن !

احتمالا الان با خودتان می گویید که ترخیص کالا بسیار طاقت فرسا و زمان بر می باشد ؛ بله ، اگر بخواهیم صادقانه با شما صحبت کنیم باید تاکید کنیم که ترخیص کالا از گمرک‌های مختلف نیازمند آشنایی و تسلط بر قوانین ، تجربه بالا و پیگیری فراوان است .

در غیر این صورت علاوه بر اینکه مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت می شوید ، شانس بسیار پایینی برای ترخیص کالای خود دارید . البته کار اصلی بازرگانان ، تجارت و فعالیت‌های اقتصادی می باشد ، نه پیگری تشریفات اداری !

در کنار تمام موارد ، این را هم اضافه کنید که فرایند ترخیص کالا از گمرک بوشهر نسبت به گمرک‌های دیگر از جمله تهران یا خرمشهر متفاوت است ؛  در واقع مسیری که در این گمرکات برای ترخیص کالا طی می شود با یکدیگر فرق دارد .

به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که به جای صرف زمان ، انرژی ، پول و سرمایه خود در مسیر امور اداری ترخیص کالا ، این کار را به افراد و شرکت‌های متخصص در این زمینه بسپارید ؛ شرکت‌های ترخیص کار وظیفه دارند صفر تا صد این امور را به دقت انجام و کالا‌های وارداتی را به شما تحویل دهند .

لیست ترخیص کاران بوشهر

ترخیص کالا از گمرک به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد و در این زمینه شرکت‌های زیادی فعال هستند ؛ اما اینکه این امر مهم را به دست کدام شرکت ترخیص کار بسپارید بسیار حائز اهمیت است ، چراکه به طور مستقیم سرمایه شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد .

در واقع اگر شرکت ترخیص کار در این زمینه تخصص کافی نداشته باشد ، علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می کند ، زمان زیادی نیز هدر می رود و در نهایت به نتیجه مطلوب خود نمی رسید . بنابراین برای ترخیص کالا از گمرک بوشهر به سراغ مجموعه‌های معتبر و با‌تجربه بروید .

اما ممکن است این پرسش‌ها برایتان مطرح شود که چگونه بهترین شرکت ترخیص کار را پیدا کنیم ؟ ویژگی‌های شرکت‌های معتبر چیست ؟ و اصلا در زمان عقد قرارداد به چه مواردی توجه کنیم ؟

اولین کاری که پیش از عقد قرارداد با شرکت‌های ترخیص کار باید انجام دهید ، بررسی رزومه و سابقه آن مجموعه است ؛ از آنجایی که اکثر تجار به سختی می توانند به یک مجموعه اعتماد کنند ، این کار به شما کمک می کند تا با خیال آسوده و دید باز اقدام نمایید .

به عنوان مثال شرکتی که در گذشته توانسته در کمترین زمان ممکن ، کالای وارداتی را ترخیص کند نشان می دهد که بر قوانین این حوزه تسلط کافی دارد و به خوبی می تواند تشریفات اداری ترخیص کالا از گمرک بوشهر را پیگیری نماید .

اگر برای ترخیص کالای خود از گمرکات بندر بوشهر ، به دنبال شرکت ترخیص کار معتبر ، با‌سابقه و حرفه ای هستید ، می توانید از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان شرکت همیار تجارت اسپادانا تماس حاصل فرمایید .

دفتر مرکزی این شرکت واقع در اصفهان ، پل بزرگمهر ، خیابان 22 بهمن ، حد فاصل چهارراه حمزه و مجموعه اداری غدیر ، نبش کوچه 26 (همت) ، مجتمع تجاری اداری تک ، طبقه زیرین ، واحد 2 (مسیریابی) می باشد و شما عزیزان می توانید جهت عقد قرارداد به این آدرس مراجعه نمایید .

علاوه بر این وبسایت همیار تجارت اسپادانا بستر مناسبی است که به شما بازرگانان عزیز کمک می کند تا با فعالیت‌ها و سابقه این مجموعه بیشتر آشنا شوید . جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم به ابعاد مختلف ترخیص کالا از گمرک بوشهر بپردازیم و مواردی همچون فرایند اداری ترخیص کالا ، لیست ترخیص کاران بوشهر و هزینه‌های مرتبط با این امر را توضیح دهیم .
مجموعه همیار تجارت اسپادانا یکی از شرکت‌های موفق در زمینه ترخیص کالا از گمرکات بوشهر ، خرمشهر ، تهران ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است ؛ به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید و یا به دفتر مرکزی این شرکت مراجعه نمایید .

سوالات متداول ترخیص کالا از گمرک بوشهر

اصولا هزینه‌های ترخیص کالا شامل مواردی همچون مالیات ، عوارض ، هزینه انبار و … می شود که نسبت به نوع کالا و مدت زمان دپوی آن متغیر می باشد ، همچنین این هزینه‌ها در گمرکات مختلف فرق می کند و گمرک بوشهر نسبت به بقیه مقرون به صرفه است .

بیشترین کالای وارداتی از گمرک بوشهر شامل وسایل نقلیه موتوری ، لوازم یدکی ، انواع دوچرخه و تجهیزات آشپزخانه مانند وسایل پخت و پز می باشد ؛ البته توجه داشته باشید این بدان معنا نیست که کل واردات گمرک بوشهر به این اقلام محدود می شود .

در مقاله به طور کامل درباره مزایای گمرک بوشهر صحبت کردیم ؛ مهم ترین آنها عبارتند از موقعیت جغرافیایی مناسب ، دسترسی خوب به کشور‌های حوزه خلیج فارس ، تخفیفات ویژه گمرکی ، هزینه انبارداری مقرون به صرفه و … .

سوالات متداول همیار تجارت

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم

باید وارد شوید تا بتوانید نظرات خود را ارسال نمایید.

رفتن به بالای صفحه