031-33926📞

ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

ترخیص کالا از گمرک خرمشهر یکی از بهترین مسیر‌های ترخیص کالا‌های وارداتی می باشد ، چراکه بندر خرمشهر جزء برترین گمرک‌های کانتینری کشور محسوب می شود . در این مطلب قصد داریم به طور کامل فرایند‌های ترخیص کالا از این گمرک ، مزایا و همچنین هزینه‌های مرتبط با آن را شرح دهیم .

فهرست مطالب

همه چیز درباره ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

>از آنجایی که ایران دارای مرز‌های هوایی ، زمینی و دریایی می باشد کالا‌های وارداتی می توانند از این سه مسیر مختلف وارد کشور شوند ؛ به همین دلیل یکی از دغدغه‌های بسیاری از تجار و بازرگانام ترخیص کالا از گمرک خرمشهر می باشد .

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله توضیح داده شد ، ترخیص کالا از گمرک خرمشهر از آنجایی برای بازرگانان حائز اهمیت است که این گمرک پس از گمرک شهید رجایی دومین گمرک کانتینری ایران محسوب می شود ؛ در نتیجه حجم بالایی از کالای وارداتی از مسیر‌های زمینی و دریایی از طریق این گمرک وارد کشور می شوند .

پیش از آنکه به طور دقیق به ترخیص کالا از گمرک خرمشهر بپردازیم بهتر است کمی بیشتر درباره مشخصات گمرک خرمشهر بدانیم ؛ این گمرک فعالیت خود را در سال 1300 آغاز نمود و امروزه به یکی از مراکز اصلی واردات لوازم خانگی شناخته می شود .

>جالب است بدانید در دوره ای فعالیت‌های تجاری گمرک خرمشهر به قدری زیاد بود که بر طبق آمار ، حدود 90 درصد از سهم واردات ایران ، متعلق به این گمرک بود . علاوه بر این امروزه گمرک خرمشهر به دلیل داشتن تجهیزات مدرن ، معافیت 10-30 درصدی پرداخت سود بازرگانی و سایر مزایایی که دارد ، یکی بهترین گزینه‌ها برای واردات کالا است .

 با توجه به موارد مذکور ، اکنون می توان دریافت که چرا آشنایی با فرایند‌های ترخیص کالا از گمرک خرمشهر برای تجار و بازرگانان اهمیت دارد . در ادامه تلاش داریم فرایند ترخیص کالا از این گمرک بندری و اهمیت ترخیص کار در این زمینه را شرح دهیم ، تا شما عزیزان با دید باز وارد این مسیر شوید .

ترخیص

همین حالا برای ترخیص کالای خود با بهترین قیمت اقدام کنید

بررسی فرایند ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

اگر با پروسه واردات کالا آشنایی داشته باشید ، حتما می دانید که یکی از اقدامات مهم برای ترخیص کالا اظهار آن است ؛ لازم به ذکر است اظهار کالا دارای مراحل مختلفی می باشد و این مراحل در تمامی گمرک‌ها شبیه به یکدیگر است . پس از اینکه امور اداری مربوط به اظهار کالا به پایان رسید ، می توان گام‌های بعدی ترخیص کالا را برداشت .

یکی از نکات جالب در رابطه با ترخیص کالا از گمرک خرمشهر ، ارائه تخفیف در سود بازرگانی است ؛ این موضوع موجب شده بسیاری از تجار تمایل داشته باشند کالای خود را از این گمرک ترخیص نمایند .

ترخیص کالا از گمرک مراحل متعددی دارد و توضیح ریز به ریز آنها در این مقاله ممکن نیست ؛ بنابراین در ادامه مهم‌ترین مراحل‌ ترخیص کالا از گمرک خرمشهر را بیان خواهیم کرد :

– در ابتدا لازم است پیش فاکتور را آماده‌سازی نمایید و در ادامه مجوز‌های لازم را اخذ نمایید تا بتوانید سفارش خود را ثبت کنید .

Vector 1
 – همانطور که ملاحظه فرمودید پیش از اینکه ثبت سفارش انجام شود ، نوبت آن است که مجوز‌های لازم جهت‌ ترخیص کالا اخذ گردد ؛ در این مرحله باید تمامی مجوز‌ها از سازمان‌های مربوطه اخذ شود تا فرایند  ترخیص کالا به مشکل نخورد ؛ این مجوز‌ها معمولا شامل مجوزهای سازمان انرژی اتمی ، بهداشت ، سلامت ، استاندارد و … هستند .

– به طور کلی فراهم کردن مدارک لازم جهت‌ ترخیص کالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ؛ این مدارک می توانند شامل بارنامه ، بیمه نامه و سایر مستندات باشد . در صورتی که هر کدام از مدارک ناقص باشد ،  ترخیص کالا با مشکل مواجه خواهد شد .
Vector 1
هر کالایی که وارد کشور می شود ، به آن مالیات و عوارض تعلق می گیرد ؛ در نتیجه تا زمانی که هزینه‌های مالیات و عوارض پرداخت نشود ، امکان‌ ترخیص کالا وجود ندارد .

موارد بالا از مهم‌ترین مراحل‌ ترخیص کالا از گمرک خرمشهر هستند و مسیر انجام هر‍‌کدام از آنها با توجه به نوع کالا متفاوت است ؛ همچنین توجه داشته باشید که امور مرتبط با‌ ترخیص کالا در هر گمرک نیز می تواند متفاوت باشد ، بنابراین تسلط بر قوانین و مقررات‌ آن بسیار مهم خواهد بود .

>در کنار اینکه آشنایی و تسلط بر قوانین لازم و ضروری است ، اما کافی نخواهد بود ؛ بخش مهمی از ترخیص کالا از گمرک به میزان تجربه  ترخیص کار بستگی دارد . هر چقدر که سابقه یک شرکت یا یک فرد در ترخیص کالا از گمرک خرمشهر بیشتر باشد ، شانس‌ ترخیص هرچه سریع‌تر کالا افزایش می یابد .

بهترین شرکت ترخیص کار در خرمشهر

ترخیص کالا از گمرک خرمشهر یک موضوع تخصصی و پیچیده می باشد ؛ به عبارتی اگر دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه نباشید ، ممکن است هم زمان زیادی صرف شود و هم در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید . در نهایت ضمن صرف هزینه‌های زیاد ، موفق به  ترخیص کالا نخواهید شد .

بنابرابن توصیه ما به شما این است که مسئولیت  ترخیص کالا از گمرک را به افراد و یا شرکت‌های فعال در این زمینه بسپارید ؛ شرکت‌های  ترخیص کار بر تمامی قوانین گمرک‌های مختلف تسلط دارند و با تکیه بر سابقه و تجربه خود ، قادر هستند شما تجار و بازرگانان عزیز را در این زمینه یاری کنند .

اصولا عقد قرارداد با‌ ترخیص کار یکی از چالش‌های اصلی اغلب تجار می باشد ، زیرا آنها نمی توانند به راحتی به یک مجموعه اعتماد کنند و موضوع مهمی مانند  ترخیص کالا از گمرک را به شرکت‌ها بسپارند ؛ حال سوالی که مطرح می شود این است که بهترین شرکت‌ ترخیص کار دارای چه ویژگی‌هایی است ؟ چه فاکتور‌هایی در تعیین بهترین شرکت ترخیص کار دخیل هستند ؟

به طور کلی اولین کاری که پیش از عقد قرارداد باید انجام شود ، بررسی رزومه و سابقه شرکت است ؛ این مورد تا حدود زیادی می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند . چراکه اگر شرکت ترخیص کار در گذشته عملکرد موفقی ثبت کرده باشد ، احتمال اینکه بتواند کالای شما را نیز ترخیص کند ، بالا خواهد بود .

شرکت همیار تجارت اسپادانا ، یکی از شرکت‌های ترخیص کار سرآمد است که آماده خدمت رسانی به تمام تجار می باشد ؛ این مجموعه مهم‌ترین فاکتورهایی که یک شرکت ترخیص کار باید داشته باشد را داراست و به همین دلیل انتخاب تمام افرادی است که دوست دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالای خود را از گمرک ترخیص نمایند .

 به منظور عقد قرار داد با شرکت همیار تجارت اسپادانا می توانید به دفتر مرکزی این مجموعه واقع در خرمشهر (آدرس در انتهای سایت) مراجعه نمایید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر می توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید .

وظایف شرکت ترخیص کار در خرمشهر

همانطور که متوجه شدید به منظور ترخیص کالا از گمرک خرمشهر ، بهتر است به سراغ شرکت‌های متخصص همچون همیار تجارت اسپادانا بروید ؛ اگر قصد دارید راجع به وظایف شرکت‌های ترخیص کار بیشتر بدانید در ادامه همراه ما بمانید .

– اولین و اصلی‌ترین وظیفه یک شرکت ترخیص کار معتبر ، فراهم کردن تمامی مدارک لازم جهت ترخیص کالا می باشد ؛ به عبارت دیگر شرکت ترخیص کار وظیفه دارد تا مستندات مورد‌نیاز در مراحل مختلف این فرایند از جمله بیمه نامه ، فاکتور ، بار‌نامه و … را گردآوری نماید .

لازم به ذکر است یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در طولانی شدن پروسه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر نقص مدرک می باشد . بنابراین شرکت همیار تجارت اسپادانا قادر است شما را در این زمینه یاری کند و سرعت و دقت ترخیص کالا را تا چندین برابر افزایش دهد .

– به طور کلی امور اداری یکی از فرایند‌های پر‌ پیچ و خم و طاقت فرسا است و در صورتی که شخص با بخش‌های مختلف این مسیر آشنایی نداشته باشد ، به اتمام رساندن آن بسیار طولانی خواهد شد . این در حالی است که شرکت‌های ترخیص کار ، این توانایی را دارند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن ، امور اداری گمرک را پیگری کنند .

از مهم‌ترین امور گمرکی می توان به ثبت سفارش کالا در سامانه تجارت ، مشخص نمودن نرخ گمرکی ، کسب مجوز‌های لازم ، بازرسی کالا و … اشاره نمود .

– هزینه‌های مرتبط با ترخیص کالا از جمله موضوعات اساسی می باشد که همواره ذهن تجار و بازرگانان را به خود مشغول کرده است ؛ از این جهت بررسی دقیق و موشکافانه مالیات و عوارض کمک زیادی در مدیریت هزینه خواهد داشت .

– یکی دیگر از مسئولیت‌های شرکت ترخیص کار ، تحویل کالا به مشتری می باشد ؛ در حقیقت از صفر تا صد امور مرتبط با ترخیص کالا از گمرک خرمشهر به دست یک شرکت معتبر انجام خواهد شد .

به این‌ترتیب در زمان ، انرژی و هزینه‌های تجار صرفه جویی می شود . شرکت ترخیص کار پس از تایید صحت و سلامت کالا ، آنها را دریافت می کند و به مشتری تحویل می دهد .

هزینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

>همانطور که متوجه شدید ، ترخیص کالا نیازمند پرداخت هزینه‌هایی از جمله مالیات ، حقوق وردی و عوارض واردات کالا و … می باشد ؛ اما سوالی که برای بیشتر بازرگانان بوجود می آید ، این است که هزینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر چقدر است ؟ اصولا تعیین هزینه ترخیص کالا از گمرک ، امکان پذیر نیست ، چراکه تحت تاثیر شرایط و عوامل مختلف هزینه‌های ترخیص نیز دچار تغییر می گردد . به عنوان مثلا هرچقدر کالا بیشتر در انبار گمرک باقی بماند ، هزینه انبارداری بالاتر خواهد رفت . اصولا مواردی که می توانند بر هزینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر تاثیر داشته باشند شامل هزینه بارگیری و تخلیه ، انبارداری ، حقوق ورودی ، بازرسی و کارشناسی کالا ، سود بازرگانی و … است .

سوالات متداول ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

به منظور ترخیص کالا از تمام گمرکات ، لازم است مدارک مختلف در مواقع لازم ارائه شوند ؛ مهم‌ترین مدارکی که برای این امر مورد نیاز می باشد عبارتند از کارت بازرگانی ، اسناد خرید کالا ، مجوز های مورد نیاز ، بارنامه ، فاکتور خرید کالا ، گواهی های بازرسی ، بیمه نامه محصول ، سندهای بانکی ، ترخیصیه ، قبض انبار واطلاعات بار و … می باشد .

در بخشی از مقاله اشاره شد که این گمرک یکی از مسیر‌های اصلی ورود لوازم خانگی به کشور می باشد ؛ ولی جالب است بدانید کالاهایی که از طریق گمرک خرمشهر وارد می شوند گستردگی زیادی دارند و صرفا به لوازم خانگی محدود نمی شوند .

سایر کالاهای وارداتی که از گمرک بندری خرمشهر ترخیص می شوند شامل فولاد و آهن ، پارچه و منسوجات ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، قطعات و ابزار‌آلات صنعتی و … می شود .

بسیاری از تجار تمایل دارند کالای خود را از گمرک خرمشهر ترخیص کنند ؛ زیرا این گمرک نسبت به سایر گمرکات مزایای بیشتری را در اختیار بازرگانان قرار می دهد . به عنوان مثال داشتن تجهیزات مدرن ، ارائه تخفیف سود بازرگانی ، تخصیص تسهیلات ویژه جهت انتقال محصولات تولیدی در منطقه به سرزمین اصلی ، معافیت مالیاتی ، نزدیکی به کشور‌های آسیای مرکزی و … .

سوالات متداول همیار تجارت

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم

باید وارد شوید تا بتوانید نظرات خود را ارسال نمایید.

رفتن به بالای صفحه