ترخیص کالا از گمرک تهران

ترخیص کالا از گمرک تهران یکی از مهم ترین دغدغه‌های تجار و بازرگانان می باشد ؛ در حقیقت به دلیل اینکه تهران پایتخت کشور است و چندین گمرک زمینی و هوایی دارد, بیشتر بازرگانان تمایل دارند, محصولات وارداتی خود را از گمرک تهران ترخیص کنند . در ادامه از همیار تجارت که از امکان ترخیص کالا در گمرک های مختلف اعم از ترخیص کالا از گمرک بوشهر برخوردار است,به طور کامل و جامع به این موضوع می پردازیم .

فهرست مطالب

وظایف شرکت ترخیص کالا از گمرک تهران

یکی از ویژگی‌های بارز یک شرکت ترخیص کار معتبر این است که تمامی وظایف خود را به صورت دقیق و کامل اجرا نماید ؛ اما پرسشی که مطرح می شود این است که مسئولیت‌های شرکت ترخیص کار چیست ؟

دقیقا چه مواردی هستند که حق العمل کار باید به آن عمل کند ؟

در ادامه خواهیم دید که شرکت‌های ترخیص کار چه وظایفی را در راستای ترخیص کالا از گمرک تهران بر عهده دارند .

شرکت ترخیص کالا از تهران | همیار تجارت اسپادانا

1. اولین وظیفه شرکت این است که تمامی مدارک و مستندات لازم جهت ترخیص کالا را جمع آوری نماید ؛ در صورتی که نقص مدرک وجود نداشته باشد سرعت و دقت انجام امور چندین برابر خواهد شد . مهم ترین مدارک جهت ترخیص کالا عبارت است از :

وظایف شرکت ترخیص کار تهران | همیار تجارت اسپادانا

2. یکی از مسائل اساسی در ترخیص کالای وارداتی, موضوع مالیات و عوارض می باشد ؛ شرکت ترخیص کار حرفه ای باید بر قوانین این حوزه تسلط داشته باشد تا بتواند آن را به خوبی مدیریت نماید .

3. انجام امور گمرکی از جمله ثبت اطلاعات سفارش کالا در سامانه تجارت, بازرسی کالا, تعیین نرخ گمرکی,  نقل و انتقالات ارزی, صدور مجوزهای لازم و … مواردی هستند که شرکت‌های ترخیص کار موظف هستند آنها را پیگیری نمایند .

4. در آخر, تحویل کالا به مشتری نیز توسط شرکت انجام می گیرد ؛ نکته مهمی که در مرحله تحویل کالا وجود دارد اطمینان از سلامت کالاها است . از آنجایی که در مسیر فرایند ترخیص کالا از گمرک تهران, ممکن است کالاهی وارداتی آسیب ببیند, شرکت ترخیص کار باید از صحت و سلامت آنها اطمینان حاصل نماید .

به طور کلی مراحل ترخیص کالا از گمرک تهران به ترتیب شامل موارد زیر است :

مراحل ترخیص کالا از گمرک تهران |همیار تجارت اسپادانا

بنابراین می توان گفت با سپردن ترخیص کالا به شرکت همیار تجارت اسپادانا تمامی این موارد در نهایت دقت و سرعت انجام خواهد گرفت و شما قادر خواهید بود با خاطری آسوده فعالیت‌های اقتصادی و تجاری‌تان را پیگیری نمایید و در نهایت سود بیشتری به دست آورید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان تماس بگیرید

شماره تماس ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

توضیح کامل ترخیص کالا از گمرک تهران​

همانطور که می دانید ترخیص کالا از گمرک تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل آشنایی با مراحل مختلف آن برای تاجران, بازرگانان و تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند امری لازم و ضروری می باشد .

اصولا کالاهای وارداتی می توانند از سه راه زمینی, هوایی و دریایی وارد کشور شوند ؛ در واقع پس از اینکه کالای وارداتی وارد کشور می شود, فارغ از اینکه چه کالایی باشد ابتدا به ساکن وارد گمرکات می شود و پس از اینکه تمامی مراحل اداری و ترخیص کالا انجام گرفت, اجازه ترخیص آن صادر می شود .

تهران به عنوان پایتخت کشور دارای گمرکات زمینی و هوایی است ؛ شاید در ابتدا تصور کنید که شهرهای جنوبی و شمالی ایران به دلیل داشتن مرزهای دریایی بیشترین ترخیص را داشته باشند, اما بر طبق آمار رتبه اول بیشترین حجم ترخیص کالاهای وارداتی مربوط به ترخیص کالا از گمرک تهران است .

از آنجایی که تهران, قلب تپنده فعالیت‌های اقتصادی کشور است, امور تجاری بزرگ و مهم در این شهر انجام می گیرد و در نتیجه بسیاری از تجار تمایل دارند به سمت ترخیص کالا از گمرک تهران حرکت نمایند و روند ورود کالاهای شان را از طریق گمرکات تهران پیگری نمایند .

یکی از مهم ترین نیازهای تجار در معقوله واردات کالا این است که زمان ترخیص آن را به حداقل برسانند ؛ در حقیقت برخی کالاها ممکن است در گذر زمان دچار فرسودگی شوند و ارزش خود را از دست بدهند . به همین دلیل لازم است تا بازرگانان به طور دقیق با فرایند ترخیص کالا از گمرک تهران آشنا باشند .

به عبارت دیگر هرچقدر آگاهی افراد درباره نحوه فعالیت اداره گمرکات تهران بالاتر باشد, پروسه ترخیص کالا کوتاه تر خواهد شد و می توانند خیلی آسان تر اقدام نمایند ؛ علاوه بر این, شیوه کاری هر کدام از گمرکات استان تهران نسبت به دیگری متفاوت است و این موضوع تجار را با چالش روبرو خواهد کرد .

توضیح کامل درباره ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

لیست گمرکات تهران

از طرفی وارادات کالاهای مختلف در گمرک‌های متفاوتی انجام می گیرد ؛ به این معنا که برای واردات هر نوع کالا, لازم است به گمرک خاصی مراجعه نمایید, چراکه فعالیت آنها به صورت اختصاصی است و در نتیجه فرایند ترخیص در هر گمرک شامل اقدامات متنوعی خواهد بود .

ممکن است برایتان سوال ایجاد شده باشد که ادارات گمرک شهر تهران شامل کدام گمرکات می شود ؟ به طور کلی گمرک‌هایی که در تهران هستند شامل گمرک فرودگاه امام خمینی , گمرک شهریار , گمرک مهرآباد , گمرک پست , گمرک غرب تهران , گمرک جنوب تهران , گمرک نمایشگاه و در آخر گمرک منطقه ویژه پیام می شود .

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بررسی کنیم , متوجه می شویم که سه گمرک امام خمینی, شهریار و جنوب تهران جزء بزرگ ترین و مهم ترین ادارات هستند و سایر ادارات گمرک به نوعی زیر مجموعه آن هستند . بنابراین ترخیص کالا از گمرک تهران , شامل این سه اداره خواهد بود .

با توجه به اینکه روند ترخیص کالا بسیار انرژی بر و زمان بر است, لازم است این امور به دست افراد و شرکت‌های متخصص و با‌سابقه سپرده شود ؛ به عبارت دیگر ترخیص کالا از گمرکات تهران باید توسط ترخیص کار یا حق العمل کار صورت بگیرد تا هر‌چه سریع تر نتایج حاصل و کالاها ترخیص شوند .

گمرک امام خمینی از لیست ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

گمرگ امام خمینی

گمرک شهریار از لیست ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

کمرک شهریار

گمرک مهرآباد از لیست ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

گمرگ مهرآباد

گمرک پست از لیست ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

گمرگ پست

ترخیص کالا از گمرک منطقه ویژه پیام | همیار تجارت اسپادانا

گمرگ منطقه ویژه پیام

گمرک نمایشگاه از لیست ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

گمرگ نمایشگاه

گمرک غرب از لیست ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

گمرگ غرب تهران

گمرک غرب تهران از لیست ترخیص کالا از گمرک تهران

گمرگ غرب تهران

سه گمرک بزرگ تهران

امام خمینی, شهریار و جنوب تهران, بزرگترین و مهم ترین گمرکات تهران هستند و ترخیص کالا از گمرک تهران شامل این سه اداره می شود.

وکتور

معرفی بهترین شرکت ترخیص کار گمرک از تهران

همانطور که متوجه شده اید, ترخیص کالا از گمرک تهران یک امر تخصصی و بسیار حائز اهمیت است ؛ در نتیجه این کار باید توسط شرکت‌هایی انجام شود که در این حوزه فعال هستند و به طور کامل با قوانین و پیچ و خم مسیر آشنایی دارند .

برخی افراد ترجیح می دهند که ترخیص کالا را خودشان به صورت شخصی پیگری نمایند ؛ اما از آنجایی که این کار زمان بر است و حتی می تواند خسارات مالی زیادی را درپی داشته باشد انجام آن را توصیه نمی کنیم . علاوه بر این مسلط شدن بر مراحل مختلف ترخیص کالا از گمرک, نیاز به زمان زیادی دارد .

در طرف مقابل شرکت‌هایی که سابقه و تجربه بالایی دارند, از نحوه فعالیت تمامی ادارات گمرک اطلاع دارند و چگونگی فرایند ترخیص هر نوع کالا را می دانند . به عبارتی در کنار آشنایی با مراحل و قوانین ترخیص کالا, تجربه عملی شرکت‌های معتبر خیال شما را تا حدود زیادی راحت خواهد کرد .

شرکت‌های ترخیص کار بر طبق میزان سابقه فعالیت شان از یکدیگر متمایز می شوند ؛ در واقع با افزایش میزان تجربه در ترخیص کالا از گمرک تهران, شانس ترخیص کالا بیشتر خواهد بود و در زمان کمتر به نتایج دلخواه خواهید رسید .

شرکت همیار تجارت اسپادانا یکی از شرکت‌های موفق, متخصص و باتجربه در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک است و آماده خدمت رسانی به تمام تجار و بازرگانان است . جهت مشاهده رزومه این شرکت می توانید به وبسایت همیار تجارت اسپادانا مراجعه نمایید و یا از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان مجموع تماس حاصل فرمایید .

همچنین جهت عقد قرارداد پیرامون ترخیص کالا از گمرک تهران, می توانید به دفتر مرکزی شرکت همیار تجارت اسپادانا واقع در اصفهان, پل بزرگمهر, خیابان 22 بهمن, حد فاصل چهارراه حمزه و مجموعه اداری غدیر, نبش کوچه 26 (همت) , مجتمع تجاری اداری تک , طبقه زیرین , واحد 2 (مسیریابی) مراجعه نمایید .

هزینه ترخیص کالا از گمرک تهران

هزینه ترخیص کالا از گمرک , به عوامل متعددی بستگی دارد و با توجه به آنها متغیر می باشد . اصولا مواردی که بر روی هزینه ترخیص کالا اثر می گذارند شامل هزینه‌های مربوط به بارگیری و تخلیه کالا , مالیات ورود کالای خارجی , باربری و انبارداری گمرک , کارشناسی کالا , حقوق ورودی گمرک و … می شود .

به منظور برآورد هزینه, لازم است تک تک مواردی که ذکر شد به طور دقیق محاسبه شوند ؛ به عنوان مثال هزینه انبارداری یکی از هزینه‌های اصلی و مهم در ترخیص کالا از گمرک تهران است و با توجه به حجم کالاها برآورد می گردد .

به همین ترتیب هرکدام از عواملی که نام برده شد, بر هزینه نهایی ترخیص کالا از گمرک تاثیر می گذارند و آن را دستخوش تغییر می کنند . توصیه کارشناسان مجموعه همیار تجارت اسپادانا این است که پیش از ورود به عرصه واردات و صادرات کالا, درباره هزینه‌های مرتبط با گمرک تحقیق کنید تا بتوانید با دید باز وارد این عرصه شوید .

متاسفانه برخی از تجار به دلیل عدم آگاهی از قوانین و هزینه‌های ترخیص کالا, مجبور می شوند که کالاهای وارداتی را برای مدت زمان طولانی در انبار گمرک نگهداری کنند که این اتفاق سبب تحمیل هزینه و جریمه‌های سنگین خواهد شد . در نتیجه قبل از وارد کردن کالا هزینه‌ها را برآورد کنید تا در زمان تحویل, دچار کمبود سرمایه نشوید .

هزینه ترخیص کالا از گمرک تهران

تاریخچه گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران که در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های ترخیص کالا در کشور شناخته می‌شود. در سال 1351 با هدف ارائه خدمات تخلیه, بارگیری, نگهداری و حفاظت از کالا در حوزه شهر تهران احداث شد. این گمرک در ابتدا با وسعت تقریبی 50 هکتار فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال 1382 به همین شیوه به کار خود ادامه داد تا جایی که تحت عنوان “شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب” به ثبت رسید و از آن زمان تاکنون به عنوان یکی از واحدهای تابعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران, به فعالیت خود ادامه داده است.

هزینه ترخیص کالا از گمرک تهران | همیار تجارت اسپادانا

لیست کالاهای وارداتی و صادراتی از گمرک تهران

کالاهایی که در کشور عزیزمان ایران , مجوز واردات و صادرات دارند بسیار زیاد هستند . شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت https://www.ntsw.ir/ مراجعه کنید و یا با مشاورین متخصص در شرکت همیار تجارت تماس حاصل فرمایید. در ادامه به بررسی چند نمونه از کالاهای وارداتی و صادراتی پرداختیم.

کالاهای وارداتی

مواد اولیه و واسط

1-مواد شیمیایی

2-فلزات و مصنوعات فلزی

3-ماشین آلات و تجهیزات

4-لوازم یدکی و قطعات

5-مواد پلاستیکی و لاستیکی

6-الیاف و نخ

7-دانه های روغنی

8-…

کالاهای مصرفی

1- لوازم خانگی

2- لوازم آرایشی و بهداشتی

3-دارو و تجهیزات پزشکی

4- اسباب بازی

5-پوشاک

6- لوازم التحریر

7- موبایل و لوازم جانبی

8- قطعات خودرو18. ….

کالاهای صادراتی

محصولات کشاورزی:

1- زعفران

2- پسته

3- خرما

4- خشکبار

5- میوه و صیفی جات

6- ….

محصولات صنعتی:

1- فرش و دستبافته

2- فولاد

3- مس

4- آلومینیوم

5- پتروشیمی

6- مصالح ساختمانی

7- کاشی و سرامیک

8- لوازم خانگی

9- ….

محصولات معدنی:

1- سنگ آهن

2- مس

3- سرب

4- روی

5- کرومیت

6- ….

لیست کالای ترخیصی از گمرک تهران

مزایای ترخیص کالا از گمرک تهران

ترخیص کالا از گمرک تهران می تواند مزایای متعددی برای صاحبان کالا و فعالان اقتصادی داشته باشد.به همین خاطر است که همیار تجارت, یاور بزرگ شرکت ها در ترخیص کالا از گمرک تهران هستند برخی از مهمترین این مزایا عبارتند از:

1- دسترسی به بازار بزرگ ایران:

 گمرک تهران به عنوان یکی از بزرگترین گمرکات کشور, به بازار بزرگ و پرمتقاضی در داخل کشور دسترسی دارد. این امر می تواند فرصت های مناسبی را برای فروش کالاهای وارداتی و صادراتی فراهم کند. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود نو آوری های خود را از طریق گمرک تهران اجرایی کنید .

2-کاهش زمان و هزینه ترخیص:

 گمرک تهران از نظر زیرساخت ها و تجهیزات, در سطح بالایی قرار دارد و فرآیند ترخیص کالا در آن به طور نسبتا سریع و آسان انجام می شود. این امر می تواند در کاهش زمان و هزینه های ترخیص کالا موثر باشد.

3-وجود کارشناسان مجرب:

 در گمرک تهران کارشناسان مجرب و با سابقه ای در زمینه ترخیص کالا مشغول به کار هستند. این امر می تواند به صاحبان کالا در انجام صحیح و قانونی امور مربوط به ترخیص کالا یاری رساند. البته که برای اجرای بهترین خدمات, حضور یک کارشناس متخصص در این زمینه از همیار تجارت در کنار شما نیز نکته مهمی است .

4- حل و فصل سریع مشکلات و ارتباطات : 

در صورت بروز مشکل در فرآیند ترخیص کالا, گمرک تهران تمهیدات لازم را برای حل و فصل سریع آن به کار می برد. گمرک تهران با سایر سازمان های ذیربط مانند سازمان استاندارد, سازمان غذا و دارو و … ارتباط نزدیکی دارد. این امر می تواند به تسریع و تسهیل فرآیند ترخیص کالا کمک کند.

 
مزایای ترخیص کالا از گمرک تهران

معایب ترخیص کالا از گمرک تهران

همانطور که در قسمت قبلی از مقاله ترخیص کالا از گمرک تهران اشاره شد, ترخیص کالا از گمرک تهران می تواند مزایای متعددی برای صاحبان کالا و فعالان اقتصادی داشته باشد. با این حال, این فرآیند می تواند با برخی معایب نیز همراه باشد.

اطلاعات ناقص: در برخی موارد پیش آمده, اطلاعات مربوط به تعرفه ها, مقررات و قوانین گمرکی به طور کامل و دقیق در دسترس صاحبان کالا قرار نمی گیرد. این امر می تواند منجر به بروز مشکل در فرآیند ترخیص کالا شود. البته همیشه چنین مشکلاتی از گمرک تهران نیست, بلکه گاهی توسط خود شرکت هدف اتفاق می افتد .

بروکراسی اداری: علی رغم تلاش های انجام شده برای کاهش بروکراسی اداری در گمرک تهران, هنوز هم در برخی موارد شاهد بروکراسی اداری در این سازمان هستیم. این امر می تواند فرآیند ترخیص کالا را کند و زمان بر کند.

تعرفه های بالاو دشواری در پیگیری :  در برخی موارد, تعرفه های گمرکی برای واردات کالا به ایران بالا است. این امر می تواند قیمت نهایی کالا را برای مصرف کنندگان افزایش دهد. در برخی موارد, پیگیری امور مربوط به ترخیص کالا در گمرک تهران دشوار است. این امر می تواند برای صاحبان کالا مشکل ساز باشد.

در مجموع, علیرغم مزایای متعددی که ترخیص کالا از گمرک تهران می تواند برای صاحبان کالا و فعالان اقتصادی داشته باشد, این فرآیند می تواند با برخی معایب نیز همراه باشد. آگاهی از این معایب می تواند به صاحبان کالا در برنامه ریزی بهتر برای ترخیص کالای خود کمک کند.

 

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک تهران

دسته بندی عنوان مدرک توضیحات
مدارک صاحب کالا

اصل و تصویر کارت بازرگانی
اصل و تصویر کارت ملی
اصل و تصویر وکالت نامه
اصل و تصویر معرفی نامه

کارت بازرگانی معتبر جهت اشخاص حقیقی و حقوقی
کارت ملی معتبر برای اشخاص حقیقی
در صورت ترخیص توسط وکیل
معرفی نامه صادر شده از سوی صاحب کالا برای وکیل
مدارک مربوط به کالا اظهارنامه
قبض انبار
بارنامه
فاکتور یا سیاهه خرید
گواهی مبدأ
سایر مجوزها و گواهی نامه ها

اظهارنامه گمرکی تکمیل شده و امضا شده توسط صاحب کالا یا وکیل
قبض انبار صادر شده توسط گمرک
بارنامه معتبر صادره از سوی شرکت حمل و نقل

مدارک مربوط به کالا اظهارنامه
قبض انبار
بارنامه
فاکتور یا سیاهه خرید
گواهی مبدأ
سایر مجوزها و گواهی نامه ها

فاکتور یا سیاهه خرید حاوی اطلاعات مربوط به کالا مانند نوع کالا, قیمت, تعداد و …
گواهی مبدأ معتبر صادره شده از سوی کشور مبدا
مجوزها و گواهی نامه های مربوط به کالا مانند مجوز بهداشت, مجوز استاندارد و …

لیست مجوز های مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک تهران

مجوز وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی برای ترخیص کالاهای دارویی, آرایشی و بهداشتی, مواد غذایی و آشامیدنی و برخی از کالاهای پزشکی به این مجوز نیاز است.
مجوز سازمان غذا و دارو برای ترخیص برخی از کالاهای غذایی و آشامیدنی به این مجوز نیاز است.
مجوز سازمان استاندارد برای ترخیص برخی از کالاها مانند لوازم خانگی, اسباب بازی, مصالح ساختمانی و … به این مجوز نیاز است.
مجوز وزارت جهاد کشاورزی برای ترخیص برخی از محصولات کشاورزی مانند میوه و صیفی جات, حبوبات و … به این مجوز نیاز است.
مجوز سازمان انرژی اتمی برای ترخیص برخی از کالاهای خاص مانند مواد رادیواکتیو به این مجوز نیاز است.
مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ترخیص برخی از تجهیزات مخابراتی به این مجوز نیاز است
مجوز وزارت صنعت, معدن و تجارت برای ترخیص برخی از کالاهای خاص مانند خودرو و قطعات آن به این مجوز نیاز است
مجوز سازمان حفاظت محیط زیست برای ترخیص برخی از کالاهای خاص مانند حیوانات و گیاهان به این مجوز نیاز است.
رفتن به بالای صفحه