ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران

 ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه این گمرک بالای ۵۰ سال است که در حال فعالیت می‌باشد و از طرفی اولین گمرک زمینی برای ترخیص کالا از گمرک تهران محسوب می‌شود. این گمرک امکانات متعددی دارد که سبب می‌شود تجار و بازرگانان، تجارت بین‌المللی خود را از این طریق پیگیری کنند .

 در ادامه به طور مفصل درباره نحوه ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران، مراحل و همچنین مزایای آن صحبت خواهیم کرد؛ تا انتها همراه ما باشید.

 بررسی کامل ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران

 گمرک شهریار یکی از گمرکات زمینی در پایتخت می‌باشد که به همین علت موردتوجه بسیاری از فعالان اقتصادی قرار دارد. این گمرک دارای حوزه‌های مختلفی است که هر کدام فعالیت اختصاصی دارند؛ این حوزه‌های شامل موارد زیر می‌شوند:

 – حوزه اول: گمرک شهریار

 نام اولین حوزه از گمرک شهریار، معاونت واردات و ترانزیت کالا می‌باشد که فعالیت‌های آن به تشریفات گمرکی، واردات و به‌طورکلی ترانزیت کالا مرتبط است.

 – حوزه دوم: غرب

 دومین حوزه از گمرک شهریار در گذشته به نام غرب و امروزه به نام معاونت امور نمایشگاهی و صادرات شناخته می‌شود؛ بالتبع فعالیت‌های تخصصی این حوزه در امور مرتبط با صادرات و امور گمرکی است.

 – حوزه سوم: جنوب

 معاونت حقوقی یا جنوب، سومین حوزه این گمرک است و کار آن پرداختن به پرونده‌های حقوقی از جمله قاچاق کالا می‌باشد.

 – حوزه چهارم: گمرک نمایشگاه

 آخرین حوزه‌ای که در ترخیص کالا از گمرک شهریار به آن می‌پردازیم، امور نمایشگاهی است که در قدیم به آن گمرک نمایشگاه می‌گفتند؛ این حوزه وظیفه دارد امور مرتبط با واردات موقت کالاهای نمایشگاهی را پیگیری نماید.

 مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران | صفر تا صد با همیار تجارت

 باتوجه‌به مزایایی که بیان شد، اکنون به دنبال آشنایی با مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران هستید؛ مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، بسیار مشابه مراحل ترخیص کالا از گمرک است، بنابراین اگر سابقه ترخیص کالا از گمرک دیگری را داشته‌اید، احتمالاً با آن آشنایی دارید.

 – پس از اینکه فرایند اظهار کالا، ثبت سفارش و خرید کالا انجام شد، کالا بارگیری می‌شود و از کشور مبدأ به گمرک شهریار می‌رسد؛ اکنون اطلاعات و مشخصات بار بر روی کارتابل بانک نمایش داده می‌شود و به‌گونه‌ای ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران آغاز می‌گردد.

 – در اولین قدم، باید وارد پنجره تجارت فرامرزی (EPL) شوید و تمامی اطلاعات موردنیاز را در آن وب‌سایت ثبت کنید؛ دقت داشته باشید که مشخصات ثبت شده صحیح باشند تا فرایند ترخیص کالا در نهایت سرعت خود پیش برود.

 – اکنون که اطلاعات را به‌درستی ثبت کردید، باید تشریفات ارزیابی مانند گواهی بازرسی، استاندارد و… را پشت سر بگذارید و به عبارتی تمامی تأییدیه‌ها و مجوزهای لازم را اخذ کنید تا اجازه انتقال کالا به انبار گمرک صادر گردد .

 – پس از بررسی و کنترل محموله وارداتی، کالا به انبار منتقل می‌شود و پس از تسویه‌حساب، امکان ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران صادر می‌شود؛ در ادامه به طور کامل دررابطه‌با هزینه‌های ترخیص کالا صحبت خواهیم کرد.

 – بعد از بازرسی نهایی توسط مأمور انبار گمرک، می‌توانید کالا را بارگیری و به انبار موردنظر خود انتقال دهید.

 فرایندی که در بالا توضیح داده شد، یک مسیر پیچیده، زمان بر و البته تخصصی است؛ ازآنجایی‌که فعالان اقتصادی وظیفه دیگری دارند، معمولاً بهتر است پیگیری تشریفات اداری گمرک به دست افراد و یا شرکت‌های ترخیص‌کار باتجربه سپرده شود.

 شرکت ترخیص‌کار همیار تجارت اسپادانا با پرسنل متخصص و باتجربه‌ای که دارد، آماده خدمت‌رسانی به عزیزانی است که قصد دارند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران را پیگیری کنند.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنیم بر روی خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران کلیک کنید؛ همچنین می‌توانید از طریق شماره‌های بخش تماس با ما، با کارشناسان مجموعه همیار تجارت ارتباط بگیرید.

 

 هزینه ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران

 هزینه ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل امکان تعیین یک هزینه ثابت کار درستی نیست؛ به‌عنوان‌مثال ممکن است سال‌به‌سال هزینه‌ای که به‌عنوان مالیت واردات کالا تصویب می‌شود، تغییر کند. به‌طورکلی فاکتورهای دخیل در هزینه ترخیص کالا عبارت‌اند از:

 – هزینه مالیات و عوارض ورود کالا به کشور

 – هزینه اخذ مجوزهای لازم

 – هزینه گواهی بازرسی

 – هزینه حمل‌ونقل

 – هزینه بارگیری

 – هزینه انبار

 مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران | چرا گمرک شهریار؟

 احتمالاً این سؤال برای شما هم پیش آمده که در بین این همه گمرک زمینی در کشور یا حتی استان تهران، چرا تجار علاقه‌مندند که محموله وارداتی خود را از طریق این گمرک وارد کشور کنند؟ در پاسخ باید گفت که مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران این‌قدر زیاد است که بسیاری از بازرگانان به آن جذب می‌شوند؛ این مزایا عبارت‌اند ا: :

 – وسعت زیاد گمرک شهریار: یکی از مواردی که این گمرک را نسبت به سایر گمرکات متمایز می‌کند، فضای زیادی است که به‌منظور بارگیری یا تخلیه کالا، در اختیار تجار قرار می‌دهد؛ علاوه بر این گمرک شهریار انبارهای بزرگی دارد و با این حساب مشکلی از لحاظ فضا ندارد.

 – موقعت مکانی مناسب: این گمرک دسترسی عالی دارد، به‌طوری‌که به فرودگاه امام خمینی، فرودگاه مهرآباد و شبکه ریل راه‌آهن و مهم‌تر از همه به پایتخت نزدیک است که این موضوع یک فرصت فوق‌العاده برای بازرگانان به شمار می‌رود.

 – ترخیص آسان: فرانید ترخیص کالا در این گمرک بر طبق قوانین گمرکی خواهد بود؛ اما سرعت روند انجام تشریفات گمرکی در گمرک شهریار بیشتر از سایر گمرکات است؛ بنابراین ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌گردد.

 – ماشین‌آلات پیشرفته: گمرک شهریار مجهز به ماشین‌آلات پیشرفته می‌باشد و نقش پررنگی در انجام بهینه امور دارند .

 

 – سیستم هوشمند اطفای حریق: وقوع حوادثی مانند آتش‌سوزی، یکی از نگرانی‌های بزرگ مأموران گمرکی و تجار است، اما در گمرک شهریار تهران به دلیل وجود سیستم هوشمند اطفای حریق شانس آسیب جدی به کالا از طریق آتش‌سوزی بسیار کم خواهد بود.

 لوکیشن گمرک شهریار

 همان‌طور که در بخش مزایای ترخیص کالا شرح داده شد، موقعیت مکانی گمرک شهریار یک برگ برنده محسوب می‌شود؛ این گمرک در بلوار خلیج‌فارس واقع در محله خلیج‌فارس شمالی تهران قرار دارد و از لحاظ دسترسی، گزینه بسیار مناسبی برای تجار می‌باشد.برای دسترسی سریع تر هم میتونید وارد لینک لوکیشن شوید و با مسیریاب به این گمرک بروید.

 گمرک شهریار از طرفی در استان تهران واقع شده است و به همین دلیل همواره موردتوجه فعالان اقتصادی است و از طرف دیگر با فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی و مهرآباد، فاصله نزدیکی دارد. علاوه بر این، حمل‌ونقل کالا در این گمرک آسان است، چراکه فاصله نزدیکی با شبکه ریل راه‌آهن دارد.

 

 مدارک موردنیاز ترخیص کالا از گمرک شهریار

 تکمیل بودن مدارک، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ترخیص کالا است، چراکه سبب می‌شود انجام امور تسریع شود؛ درصورتی‌که نقص مدرک وجود داشته باشد تشریفات اداری طولانی می‌شود و ترخیص کالا به تعویق می‌افتد.

 مدارک لازم برای ترخیص کالا شامل موارد زیر می‌شود:

 – اظهارنامه

 – پیش‌فاکتور

 – قبض ترخیصیه

 – قبض انبار

 – بیمه‌نامه

 – بارنامه

 – گواهی مبدأ

 – پکینگ لیست

 – مانیفست

 – مجوزهای موردنیاز

 

 سؤالات متداول

 ۱- ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران شامل چه مواردی می‌شود؟

 مهم‌ترین کالاهایی که از طریق این گمرک وارد می‌شود شامل پارچه، تجهیزات پزشکی، تلفن همراه، خودرو، ماشین‌آلات راه‌سازی، بذر و نهال، دخانیات، چسب و… می‌شود.

 ۲- بهترین شرکت ترخیص‌کار کدام شرکت است؟

 اصولاً ترخیص کالا یک امر تخصصی و زمان بر است که علاوه بر دانش و مهارت، به تجربه و سابقه بالایی نیاز دارد؛ مجموعه همیار تجارت اسپادانا یکی از بهترین شرکت‌های ترخیص‌کار است و باتوجه‌به سابقه درخشانی که دارد، قادر است کالای شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص نماید.

کلام پایانی

در این مطلب به طور کامل به ترخیص کالا از یکی از گمرکات معروف کشور پرداختیم و درباره مراحل ، هزینه ها و همچنین مزایای آن صحبت کردیم ؛جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های موجود در بخش تماس با ما اقدام نمایید.

رفتن به بالای صفحه