خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران شامل موارد متعددی می‌شود که در ین مقاله قصد داریم به آن بپردازیم؛ پس اگر قصد واردات کالایی را دارید و به دنبال ترخیص‌کار باتجربه و معتبر می‌گردید، مطالعه این مطلب برایتان مفید خواهد بود .برای دیدن مراحل ترخیص کالا از گمرگ به صفحه این صفحه مراجعه کنید.

 اصولاً پس از اینکه کالا وارد گمرک می‌شود، باید یک‌سری تشریفات انجام شود تا در نهایت اجازه ترخیص کالا از گمرک صادر شود؛ همان‌طور که می‌دانید اداره گمرک کشور مسئول این نظارت می‌باشد و بر اساس قوانین موجود، شرایط کالای وارد شده را بررسی می‌کند .

 ازآنجایی‌که این مسیر می‌تواند زمان، انرژی و هزینه زیادی از تجار و بازرگانان بگیرد، شرکت همیار تجارت اسپادانا آماده است تا شما را در این مسیر یاری کند؛ برای ارتباط با مشاوران و کارشناسان این مجموعه می‌توانید از طریق شماره‌تلفن‌های بخش تماس با ما اقدام نمایید .

 اما پیش‌ازاین کار به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید تا با وظایف خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران بیشتر آشنا شوید .

 اگر به‌تازگی وارد حوزه واردات و صادرات شده‌اید، حتماً بخش اول مقاله را مطالعه کنید، در غیر این صورت می‌توانید به طور مستقیم، بخش معرفی خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران را مطالعه کنید .

 توضیحات اولیه خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌ کاران

نقش واهمیت حق العمل کار گمرک در فرایند ترخیص کار

همان‌طور که احتمالاً حدس می‌زنید خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران پس از ورود کالا به گمرک انجام می‌شود؛ اما باتوجه‌به اینکه ممکن است برخی فعالان اقتصادی تازه‌کار با مراحل ترخیص کالا از گمرک آشنایی نداشته باشند، در این بخش کمی به این موضوع می‌پردازیم .

 به طور خلاصه پس از توافق با فروشنده و دریافت پیش‌فاکتور نوبت به این می‌رسد که مدارک را به بانک ببرید تا امور اداری مربوط به تخصیص ارز انجام بگیرد؛ در نهایت با انتقال پول به کشور مبدأ، کالا بارگیری می‌شود و از راه‌های هوایی، دریایی و یا زمینی وارد گمرک می‌شود .

 با کلیک بر روی مقاله مراحل ترخیص کالا از گمرک می‌توانید به طور جامع و دقیق درباره مراحل مختلف اطلاعات جمع‌آوری کنید تا بتوانید با دید باز اقدام نمایید .

 از اینجا به بعد باید بر طبق ضوابط و قوانین، نوع کالا، کیفیت، سلامت، استانداردهای لازم و… آن توسط نهادهای مربوطه بررسی شود تا اجازه ورود کالا صادر گردد؛ شاید در ابتدا تصور کنید که این کار پیچیدگی زیادی ندارد و خودتان می‌توانید آن را پیگیری کنید، اما در واقعیت این‌گونه نیست!

 معرفی خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌ کاران

 کارشناسان شرکت همیار تجارت با بهره‌گیری از تمامی تجارب و تخصص خود تلاش دارند تا در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه کالای مراجعین خود را ترخیص کنند؛ از جمله خدماتی که این شرکت به شما ارائه می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 ۱- اولین قدم ترخیص کالا از گمرک، ثبت اظهار در پنجره تجارت فرامرزی یا همان سامانه EPL است؛ در این مرحله، اطلاعات لازم توسط کارگزار مجموعه همیار تجارت در نهایت دقت و بر طبق دستورالعمل‌های سایت، ثبت می‌گردد .

 توجه داشته باشید که در این مرحله، صحت اطلاعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر اشتباهی رخ دهد، ترخیص کالا با تأخیر و ضررهای مالی همراه خواهد بود. به‌منظور تکمیل سریع فرم اظهارنامه، تمامی مدارک لازم را دراسرع‌وقت در اختیار کارشناسان ما قرار دهید. مهم‌ترین مدارک عبارت‌اند از:

  •  – پروفورما (پیش‌فاکتور)
  •  – مجوز ثبت سفارش
  •  – اعلامیه تأمین ارز
  •  – اظهارنامه واردات قطعی
  •  – مجوزهای قانونی
  •  – پروانه صادراتی
  •  – گواهی مبدأ
  •  – بارنامه
  •  – بیمه‌نامه
  •  – ترخیصیه
  •  – لیست عدلبندی
  •  – فاکتور یا سیاهه خرید
  •  – کاتالوگ و بروشور
  •  – پروانه بهره‌برداری

 ۲- قدم بعدی احراز هویت است که در دایره فنی گمرک انجام می‌شود. در این مرحله باید مدارک و اسناد شما بررسی، تأیید و در قالب کوتاژ (اظهارنامه واردات که شامل عدد اختصاصی است) مهر شود .

 ۳- اکنون وقت این است که کالای شما کنترل و بازرسی شود؛ درصورتی‌که واردات کالای شما با قوانین گمرکی تناقض داشته باشد، ورود آن تأیید نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر کالای شما جزء کالاهای ممنوعه باشد، فرایند ترخیص، در این مرحله متوقف می‌شود .

 ازآنجایی‌که اطلاع از کالاهای ممنوعه اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد، در مقاله لیست کالاهای ممنوع برای ترخیص کالا، جزئیات این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است .

 ۴- مرحله چهارم خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران شامل اخذ مجوزهای لازم است؛ لازم به ذکر است نوع کالا تعیین می‌کند که از کدام سازمان باید مجوز بگیرید. درصورتی‌که نمی‌دانید کالای شما زیرمجموعه نظارت کدام سازمان است، با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید بر روی مجوزهای لازم برای ترخیص کالا کلیک کنید و با انواع مجوزها آشنا شوید .

 ۵- کم‌کم داریم به مراحل پایانی فرایند طاقت‌فرسای ترخیص نزدیک می‌شویم؛ اکنون کالای شما و اسناد مرتبط با آن توسط کارشناسان گمرک بررسی می‌شوند و اگر مشکلی نبود، اجازه ترخیص صادر می‌شود .

 ۶- در قدم ششم با پرداخت هزینه‌های تعیین شده از سوی گمرک، می‌توانید سند ترخیص کالا را دریافت کنید .

 ۷ – در پایان لازم است قبض انبار را دریافت کنید تا کالای وارداتی وارد انبار شود؛ برای این کار ابتدا هزینه‌های حمل‌ونقل تسویه می‌شود تا مجوز بارگیری از گمرک صادر گردد .

 به‌طورکلی هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک موارد متعددی را در بر می‌گیرد، از جمله هزینه حمل‌ونقل، هزینه بیمه‌نامه، هزینه انبارداری، هزینه تخلیه و… . باتوجه‌به اینکه مسائل مالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان اقتصادی می‌باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله هزینه ترخیص کالا از گمرک را از دست ندهید .

 ۸- پس از پیمودن تشریفاتی که بیان شد، لحظه ترخیص کالا از گمرک فرامی‌رسد؛ در واقع وسیله نقلیه موردنظر شما وارد گمرک می‌شود، کالا را از انبار گمرک دریافت می‌کند و آن را به انبار کارخانه یا محب موردنظرتان منتقل می‌نماید .

 ترخیص‌کار حرفه‌ای

نقش و اهمیت حق‌العمل‌کار گمرک در فرایند ترخیص کالا

 همان‌گونه که ملاحظه فرمودید خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران نیازمند صرف انرژی و زمان زیادی می‌باشد؛ علاوه بر این تشریفات اداری ترخیص کالا بسیار طاقت‌فرسا و آزاردهنده است و به صبر، تجربه و مهارت بالایی احتیاج دارد .

 شرکت همیار تجارت باسابقه درخشانی که در این زمینه دارند، همواره انتخاب بازرگانان و تجار هوشمند بوده است؛ چراکه افراد هوشمند به‌خوبی می‌دانند که باید وقت و توان خود را صرف تخصص و حرفه خود بکنند و از طرفی مجموعه همیار تجارت قادر است با بالاترین راندمان کالای آنها را ترخیص کند .

 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره، با شماره‌های موجود در بخش تماس با ما، تماس حاصل فرمایید .

خدمات ترخیص کالا به شیوه های گوناگونی انجام می گیرد که این موضوع به توافق طرفین بستگی دارد ؛ در ادامه به بررسی انواع روش های ترخیص کالا و ارائه خدمات از سوی شرکت ترخیص کار اشاره خواهیم کرد .

 انواع شیوه خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران

 به‌طورکلی دو شیوه برای ترخیص کالا وجود دارد که انتخاب هرکدام از آنها بسته به شرایط، نوع کالا، نیازها و توافق طرفین تعیین می‌گردد. انواع روش‌های ارائه خدمات ترخیص کالا به‌صورت زیر است:

 – ترخیص‌کار کارمزدی

 در این روش صاحب کالا موظف می‌شود که درصد مشخصی از ارزش کالای خود را به‌عنوان حق‌العمل به شرکت یا فرد ترخیص‌کار پرداخت نماید؛ اینکه کارمزد چقدر باشد کاملاً توافقی است و قانون مشخص و از پیش تعیین شده‌ای ندارد .

 نکته حائز اهمیت در این نوع از ترخیص این است که اظهار کالا و پیگیری تمامی امور به‌عنوان وظیفه شرکت ترخیص‌کار است، اما پرداخت تمامی هزینه‌ها اعم از هزینه مالیات، عوارضی گمرک و تمامی هزینه‌های جانبی بر عهدهٔ صاحب کالا می‌باشد .

 توجه داشته باشید که نوع کالا مهم‌ترین عامل برای تشخیص بهترین شیوه خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران می‌باشد .

 – ترخیص‌کار پیمانکاری

نقش واهمیت حق العمل کار گمرک در فرایند ترخیص کالا

 روش دیگری که برای ترخیص کالا وجود دارد، روش پیمانکاری می‌باشد؛ بر خلاف روش قبل، در ترخیص پیمانکاری کل پروسه ترخیص کالا از گمرک به شرکت ترخیص‌کار سپرده می‌شود و به عبارتی می‌توان گفت تنها خرید و حمل‌ونقل کالا تا انبار بر عهده صاحب کالا است .

 در این شیوه شرکت همیار تجارت تمامی هزینه‌ها را برآورد می‌کند و طی یک فاکتور شفاف به صاحب کالا ارائه می‌دهد .

 اگر برایتان سؤال ایجاد شده که کدام روش بهتر می‌باشد، باید بگوییم بر اساس نظر کارشناسان مجموعه همیار تجارت انتخاب روش ترخیص کالا به شرایط، نوع کالا، نیازها و… بستگی دارد؛ اما اصولاً روش دوم یک روش امن‌تر محسوب می‌شود و چالش و ریسک کمتری برای صاحبان کالا دارد، چراکه مواردی مانند نوسان ارز، تغییر هزینه‌های عوارضی و مالیات و… تأثیر ناچیزی بر قرارداد خواهند گذاشت.

 جمع‌بندی

 در این مقاله به طور مفصل به خدمات ترخیص کالا توسط ترخیص‌کاران پرداخت کردیم؛ همان‌گونه که متوجه شدید ترخیص کالا از گمرک یک امر تخصصی است و نیازمند دانش و سابقه بالایی می‌باشد. مهم‌ترین خدماتی که شرکت همیار تجارت ارائه می‌کند عبارت است از ثبت اظهار در سامانه EPL ، پیگیری مجوزهای لازم، پرداخت هزینه‌های گمرکی و… می‌باشد.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان مجموعه همیار تجارت اسپادانا ، با شماره های بخش تماس با ما، تماس حاصل فرمایید.

رفتن به بالای صفحه