آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران, موضوعی است که در مقاله راهنمای کامل آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران قصد داریم به آن بپردازیم؛ بنابراین اگر قصد ثبت‌نام در این سامانه را دارید, در ادامه همراه ما باشید تا به‌صورت مرحله‌به‌مرحله آموزش دهیم. پیش از این؛ شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله مراحل ترخیص کالا از گمرک نیز مطالعه فرمایید.

آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران | همیار تجارت اسپادانا

آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران

آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران از آنجایی اهمیت دارد که بسیاری از امور مرتبط با تجارت ملی و بین‌المللی به‌صورت الکترونیکی و آنلاین و از طریق این وب‌سایت انجام می‌شود؛ بنابراین تمام افراد و شرکت‌هایی که فعالیت بازرگانی دارند, موظف هستند در سامانه جامع تجارت ایران ثبت‌نام کنند.

از جمله اموری که در این سامانه قابل‌پیگیری هستند می‌توان به اظهار کالا و ثبت سفارش, دریافت مجوزهای لازم ورود کالا, استعلام کارت بازرگانی و… اشاره کرد.

در گذشته فرایندهای تجاری به‌صورت حضوری و از طریق نامه‌های اداری انجام می‌گرفت که در نهایت سبب اتلاف وقت فعالان اقتصادی و تجار می‌شد؛ اما امروزه با وجود این سامانه, دسترسی اشخاص حقیقی و حقوقی تسهیل شده و تشریفات اداری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

باتوجه‌به نکاتی که گفته شد آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران برای تجار, بازرگانان, تولیدکنندگان, فعالان اقتصادی, شرکت‌های تجاری و تمامی اشخاصی که به‌نوعی به فعالیت اقتصادی و تجاری مشغول هستند الزامی است.

آموزش ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایرانیان

آموزش صفر تا صد سامانه جامع تجارت

به‌منظور تکمیل بودن آموزش, تصمیم گرفتیم ثبت‌نام در این سایت را قدم‌به‌قدم و از صفر آموزش دهیم. نکته قابل‌توجه این است که ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت, کاملاً آنلاین است و نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری ندارد.

– مرحله صفر

طبیعتاً اولین مرحله از آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران, ورود به این وب‌سایت است. برای ورود به سامانه لازم است ابتدا به مرورگر خود وارد شوید و سپس آدرس ntsw.ir را جستجو نمایید.

– آغاز ثبت‌نام

زمانی که وارد وب‌سایت جامع تجارت شدید, از قسمت بالی صفحه گزینه ثبت‌نام را انتخاب نمایید. در این مرحله لازم است تابعیت خود را برای سامانه مشخص نمایید؛ درصورتی‌که تابعیت ایران را دارید, بالتبع گزینه کاربر ایرانی را انتخاب می‌کنید و در غیر این صورت گزینه کاربر خارجی انتخاب شما خواهد بود.

– ثبت مشخصات

اکنون پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که باید اطلاعات خواسته شده را در نهایت دقت وارد کنید. این اطلاعات شامل کد ملی, تاریخ تولد, شماره همراه, تلفن ثابت, آدرس و کد پستی می‌باشد و باید آنها را به‌درستی ثبت نمایید؛ به جز این موارد آدرس ایمیل و عکس کاربر هم در گزینه‌ها مشاهده می‌کنید که تکمیل آنها الزامی نیست.

توجه داشته باشید که شماره همراهی که ثبت می‌کنید باید به نام مدیرعامل شرکت باشد. همچنین دقت داشته باشید که آدرس و کد پستی وارد شده با هم تطابق داشته باشند, زیرا آدرس نوشته شده بر اساس کد پستی پیگیری می‌شود.

در نهایت لازم به ذکر است که در تکمیل مشخصات خود دقت کنید, زیرا در صورت مغایرت با اطلاعات سامانه ثبت‌احوال کشور, دسترسی شما به سامانه جامع تجارت با محدودیت مواجه می‌شود.

– ایجاد رمز دوعاملی

در این مرحله از آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران, رمز دوعاملی برای حساب کاربری شما فعال می‌شود؛ در واقع علاوه بر ایجاد یک رمز عبور ثابت, رمز یکبار مصرف هم به شماره همراه شما ارسال می‌شود تا بدین‌طریق امنیت حساب کاربری افزایش یابد.

اکنون حساب کاربری شما ایجاد شده است, اما لازم است برای آن یک رمز عبور تعیین کنید؛ این رمز عبور شامل ۸ کاراکتر است و به‌منظور بالابردن سطح امنیت حساب, شما ملزم هستید از ترکیب اعداد و حروف انگلیسی کوچک و بزرگ استفاده کنید.

– قدم آخر

اکنون نام کاربری شما, کد ملی و رمز عبورتان همانی است که مشخص کردید؛ پس از واردکردن این دو مورد, رمز یکبار مصرف به شماره همراه ثبت شده پیامک می‌شود و با واردکردن آن در سامانه, و در پایان بر روی ثبت‌نام کلیک می‌کنید .

در اینجا آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران به پایان می‌رسد و شما ازاین‌پس, هنگام ورود به این سامانه, باید مراحل متفاوتی را طی کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایرانیان

چه کسانی باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند؟

یکی از سؤالات رایج این است که چه کسانی باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند؛ همان‌گونه که در بخش‌های قبل مقاله ملاحظه فرمودید تمامی افرادی که قصد انجام فعالیت اقتصادی و تجاری دارند, مانند ترخیص کالا از گمرک بوشهر و .. اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند در سامانه جامع تجارت ایران ثبت‌نام کنند.

در نظر داشته باشید که مدیران شرکت‌های بازرگانی به‌عنوان اشخاص حقوقی و تجار, بازرگانان و تولیدکنندگان به‌عنوان اشخاص حقیقی محسوب می‌شوند.

آموزش ورود به سامانه جامع تجارت ایران

بعد از موضوع راهنمای کامل آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران؛ برای افرادی که در سامانه جامع تجارت ایران ثبت‌نام کردند, نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست؛ در حقیقت این افراد پس از اینکه وارد مرورگر خود شدند و آدرس ntsw.ir را جستجو کردند, به‌جای کلیک بر روی ثبت‌نام, باید بر روی گزینه ورود کلیک کنند.

زمانی که گزینه ورود را از قسمت بالای صفحه سایت انتخاب کردید, لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید (توجه داشته باشید که رمز عبور, کد ملی شما می‌باشد).

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید, با انتخاب گزینه بازیابی رمز عبور, می‌توانید کلمه عبور جدیدی تعریف کنید و ازاین‌پس, برای ورود به سامانه جامع تجارت ایران از آن استفاده نمایید.

 

خدمات سامانه جامع تجارت ایران

اگر به‌تازگی فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده باشید, احتمالاً برایتان سؤال ایجاد شده است که دلیل آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران چیست؟ این سامانه چه خدماتی ارائه می‌کند؟ اصلاً چرا باید تمامی فعالان اقتصادی اطلاعات خود را در این وب‌سایت ثبت کنند؟

به‌طورکلی سامانه جامع تجارت ایران خدمات گسترده‌ای را در زمینه تعاملات ملی و بین‌المللی ارائه می‌دهد و افراد با ثبت‌نام در این سایت می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. به‌عنوان‌مثال زمانی که فرایندهای تجاری به‌صورت اینترنتی و الکترونیکی پیگیری شوند, سرعت و دقت انجام آنها چندین برابر و به این شکل در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

از طرف دیگر سامانه جامع تجارت زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که هرکدام از آنها وظایف ویژه‌ای دارند و خدمات منحصربه‌فردی ارائه می‌کنند. از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های سامانه جامع تجارت می‌توان به سامانه جامع امور گمرکی, سامانه حمل‌ونقل, پرتال ارزی, سامانه شناسه کالا و… اشاره نمود.

مهم‌ترین خدمات سامانه جامع تجارت ایران عبارت‌اند از:

– افزایش سرعت و دقت تشریفات اداری

– بررسی دقیق فرایند واردات و صادرات کالاهای مختلف

– افزایش نظارت بر فعالان اقتصادی و کالاهای آنها

– کاهش تخلفات حوزه بازرگانی

– ثبت آنلاین کالاها

– اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه

– استعلام کارت بازرگانی

– مبادلات بین‌المللی به‌صورت قانونی

ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران | همیار تجارت اسپادانا

آموزش دریافت کد نقش تجاری

کد نقش تجاری, یکی از مهم‌ترین مواردی است که یک تاجر یا فعال اقتصادی باید آن را دریافت کند؛ اگر نمی‌دانید که کد نقش تجاری چیست و چه اهمیتی دارد, به‌هیچ‌عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید.

بر اساس قانون, تمامی فعالان اقتصادی به‌منظور انجام فعالیت قانونی باید کد نقش تجاری را دریافت کنند؛ همان‌طور که انتظار می‌رود نداشتن این کد به منزله غیرقانونی بودن فعالیت تاجر می‌باشد.

اکنون که از اهمیت دریافت کد نقش تجاری آگاه شدید, در ادامه همراه ما بمانید تا پس از آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران, آموزش دریافت کد نقش تجاری را نیز فرابگیرید. برای دریافت این کد, ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت ntsw.ir شوید.

سپس در منو قسمت راست صفحه خود, گزینه بارگذاری صلاحیت را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه, ۵ مورد به شما نشان داده می‌شود که به ترتیب شامل عبارت‌های زیر است:

۱- سوابق و جزئیات

۲- استعلام کارت بازرگانی

۳- استعلام تعاونی مرزنشین

۴- استعلام مجوز موردی

۵- استعلام تاجر داخلی

به‌منظور دریافت کد نقش تجاری ابتدا زبانه استعلام تاجر داخلی را انتخاب و در قسمت مربوطه نام واحد تجاری ثبت شده خود را وارد نمایید؛ با این کار نام واحد تجاری به فهرست نقش‌های نام کاربری افزوده می‌شود. در نهایت کد پستی و مجوزهای فعالیت را نیز وارد کنید و در نهایت استعلام مجوز را انتخاب کنید.

اکنون دریافت کد نقش تجاری به پایان رسیده است و می‌توانید کد بر روی صفحه, نمایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب به‌ راهنمای کامل آموزش ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران پرداختیم و از اهمیت و نقش آن صحبت کردیم. این سامانه زمینه مناسبی برای انجام هرچه سریع‌تر تشریفات اداری و تعاملات تجاری فراهم می‌کند و تمام فعالان اقتصادی باید در آن ثبت‌نام کنند.

رفتن به بالای صفحه