بهترین گمرک‌های ایران باتوجه‌به نوع کالای وارداتی فرق خواهد داشت؛ در واقع ایران به دلیل وسعت و تنوع مرزی که دارد، دارای گمرکات زیادی می‌باشد که هر یک از آنها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند؛ در این مطلب بهترین و پرکارترین گمرکات ایران را معرفی می‌کنیم .

 معرفی بهترین گمرک‌های ایران

 همان‌طور که احتمالاً می‌دانید کشور ما دارای پایانه‌های مرزی متفاوتی می‌باشد؛ دراین‌بین، بنادر گمرکی آبی جزء محبوب‌ترین، کارآمدترین و بهترین گمرک‌های ایران به شمار می‌روند؛ البته توجه داشته باشید، علاوه بر پایانه‌های دریایی، کالاهای متنوعی از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند .

 – گمرک‌های دریایی

 از بین گمرک‌های دریایی، گمرک شهید رجایی، شهید باهنر، ماهشهر، امام خمینی، بوشهر، چابهار و انزلی جزء معروف‌ترین گمرکات ایران هستند که هرساله سهم زیادی از واردات کشور را به خود اختصاص می‌دهند. برخی از این گمرک‌ها دارای مزایای ویژه‌ای هستند که در ادامه به طور مفصل به آنها اشاره خواهیم کرد .

 – گمرک‌های زمینی

 گمرک‌های زمینی یکی از شاهراه‌های ورود کالا به ایران هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند؛ یکی از گمرک‌های معروف ایران، گمرک بازرگان است که ایران را به ترکیه و اروپا متصل می‌کند. از دیگر پایانه‌های مرزی ایران می‌توان به گمرک جلفا، آستارا و مهران اشاره کرد .

 – گمرک‌های هوایی

 حمل‌ونقل هوایی یکی از مسیرهای واردات است که به دلیل هزینه بالایی که دارد، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، اما بااین‌حال برخی کالاها به این شکل وارد کشور می‌شوند؛ از بهترین گمرک‌های هوایی ایران می‌توان گمرک فرودگاه امام خمینی و فرودگاه پیام کرج را نام برد .

 

- گمرک‌های هوایی

 تا اینجا با بهترین گمرک‌های ایران آشنا شدید، اما اگر دوست دارید که به طور کامل با گمرک‌های معروف آشنا شوید، حتماً تا انتهای مقاله را مطالعه نمایید .

 بزرگ‌ترین گمرک زمینی ایران

 شما به‌عنوان یک تاجر و فعال اقتصادی باید با بزرگ‌ترین گمرک زمینی ایران آشنایی داشته باشید تا بتوانید کالای موردنظر خود را به بهترین شکل ممکن، از بهترین مسیر و با صرف کمترین هزینه و انرژی وارد کشور کنید؛ این آشنایی به شما می‌کند تا باتوجه‌به ویژگی‌ها و مشخصات کالا، بهترین گمرک را برای این امر انتخاب نمایید .

 – گمرک آستارا

 یکی از بهترین گمرک‌های ایران، گمرک آستارا است؛ این گمرک در شمال ایران قرار دارد و به‌خاطر فعالیت بالا در زمینه حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی خود توانسته بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را برطرف نماید. یکی از ویژگی‌های پررنگ این گمرک، امنیت بالای مرزهای زمینی آن می‌باشد، به همین دلیل میزان تردد در این گمرک بسیار زیاد است .

 – گمرک بازرگان

 به‌جرئت می‌توان گفت ترخیص کالا از گمرک بازرگان یکی از کلیدی‌ترین گمرک‌های ایران محسوب می‌شود؛ گمرک بازرگان به دلیل اینکه در پایانه مرزی ایران و ترکیه قرار دارد همواره موردتوجه تجار است و یکی از راه‌های اصلی ورود کالا از اروپا به ایران شناخته می‌شود .

 – گمرک جلفا

 در معرفی بهترین گمرک‌های ایران، نمی‌توان از گمرک جلفا چشم‌پوشی کرد؛ این پایانه جزء فعال‌ترین گمرک‌های تجاری فعال در ناحیه شمالی ایران است و از طریق آن می‌توان با کشور آذربایجان ارتباط داشت .

 – گمرک مهران

 باتوجه‌به اینکه هرساله افراد زیادی به کشور عراق سفر می‌کنند، گمرک مهران به‌عنوان یکی از گمرک‌های زمینی معروف شناخته می‌شود .

 بهترین گمرک‌های دریایی ایران

 همان‌طور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، پایانه‌های دریایی رایج‌ترین مسیر برای ترخیص کالا از گمرک هستند و به همین دلیل در بین بهترین گمرک‌های ایران، نام گمرک‌های دریایی به چشم می‌خورد .

 شاید برایتان سؤال باشد که مزیت حمل‌ونقل دریایی نسبت به سایر روش‌ها چیست؟ اصلاً چرا بیشترین آمار ترخیص کالا از گمرک، مربوط به گمرک دریایی می‌باشد؟

 به‌طورکلی در حمل‌ونقل دریایی حجم بار بسیار زیادی قابل‌انتقال می‌باشد و این موضوع برای اغلب تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این حمل‌ونقل دریایی نسبت به راه‌های هوایی بسیار ارزان‌تر می‌باشد و گزینه مطلوبی برای صادرات و واردات محسوب می‌شود .

 

گمرک هوایی

 – گمرک خرمشهر

 بی شک گمرک خرمشهر از مهم‌ترین گمرکات ایران است و امروزه این گمرک برای واردات محموله‌های تجاری مربوط به بخش خصوصی مورداستفاده قرار می‌گیرد. خرمشهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی، در منطقه فوق‌العاده‌ای قرار دارد و از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس در ارتباط است .

 – گمرک شهید رجایی

 یکی از بهترین گمرک‌های ایران، گمرک شهید رجایی بندرعباس است که از مهم‌ترین گمرکات این شهر می‌باشد؛ جالب است بدانید بندرعباس سهم بالایی در واردات کل کشور را دارد و حدود ۷۰ درصد حجم واردات کشورمان مربوط به گمرکات این شهر می‌باشد .

 بنابراین تمام گمرکات بندرعباس بسیار حائز اهمیت هستند و شما می‌توانید کالای خود را از آن طریق ترخیص نمایید؛ جهت مطالعه دقیق پیرامون بهترین گمرک‌های بندرعباس، مقاله ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی را مطالعه نمایید .

 مجموعه همیار تجارت اسپادانا آماده است تا شما در تمام مراحل ترخیص کالا راهنمایی و همراهی کند؛ این مجموعه با دانش، تخصص و مهارت بالا در این زمینه و همچنین سابقه درخشانی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجار خبره و هدفمند است؛ برای دریافت وقت مشاوره می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در بخش تماس با ما اقدام نمایید .

 – گمرک بندر بوشهر

 ترخیص کالا از گمرک بوشهر یکی از قدیمی‌ترین گمرک‌های کشور است که مرز دریایی گسترده‌ای دارد؛ نقطه قوت این گمرک نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌باشد، بنابراین واردات کالا از این گمرک یک فرصت بسیار مناسب برای فعالان اقتصادی است .

 – گمرک بندر انزلی

 یکی از گمرکات اساسی در شمال کشور، گمرک دریایی بندر انزلی است؛ گمرک بندر انزلی شاهراه واردات خودروهای خارجی به کشور است و همواره انواع خودروهای کره‌ای و آمریکایی از این مسیر وارد ایران می‌شوند؛ البته از سال ۱۳۹۷ تا به امروز، واردات خودرو خارجی با مشکل مواجه شده است و جزء کالاهای ممنوعه محسوب می‌گردد .

 ازآنجایی‌که شناخت کالاهای ممنوعه فوق‌العاده مهم است، حتماً مقاله لیست کالاهای ممنوع برای ترخیص کالا را مطالعه نمایید تا از آپدیت این لیست مطلع باشید .

 – گمرک بندر امام خمینی

 گمرک امام خمینی هم جزء بهترین گمرک‌های ایران است و در زمینه واردات و صادرات کالا، نقش پررنگی ایفا می‌کند. فعالان اقتصادی می‌توانند از این طریق و به‌واسطه آب‌های بین‌الملل با بسیاری از کشورهای جهان به تجارت بپردازند .

 – گمرک بندر چابهار

گمرک چابهار به‌مانند گمرک خرمشهر در منطقه استراتژیک قرار دارد و به همین سبب یکی از شلوغ‌ترین گمرک‌های کشورمان به شمار می‌رود؛ میزان فعالیت در این گمرک بسیار بالا است و بازرگانان زیادی تمایل دارند تا به‌واسطه این گمرک با کشورهای دیگر تعاملات اقتصادی داشته باشند .

 بهترین گمرک‌های هوایی ایران

بهترین گمرک‌های هوایی هم نقش بسزایی در واردات دارند و از معروف‌ترین آنها می‌توان به گمرک فرودگاه امام خمینی در تهران و فرودگاه پیام در کرج اشاره کرد. اما همان‌طور که کمی پیش‌تر توضیح داده شد، راه‌های هوایی گران هستند و نسبت به مرزهای زمینی و دریایی کمتر موردتوجه هستند .

 – گمرک فرودگاه امام خمینی

 شاید برایتان یکم عجیب باشد که چگونه فرودگاه امام خمینی، فعالیت تجاری و اقتصادی دارد؟ اما اجازه دهید که برایتان توضیح دهیم که این گمرک فعالیت‌های متنوعی دارد و یکی از بهترین گمرک‌های ایران می‌باشد؛ تااندازه‌ای که فعالیت‌های فرودگاه امام خمینی به ۶ حوزه تقسیم‌بندی می‌شود:

 حوزه اول و دوم مرتبط با امور تجاری است و حوزه سوم آن به امانات پست مربوط می‌شود. حوزه بعدی این فرودگاه متعلق به امور مسافربری است و در نهایت حوزه پنجم و ششم مرتبط با نفت می‌باشد .

 – گمرک فرودگاه پیام کرج

 فرودگاه پیام کرج یک مسیر تخصصی و ویژه به‌منظور واردات کالا و ترابری است که امروزه کاربری مسافربری هم به آن افزوده شده است؛ باتوجه‌به اینکه فعالیت این گمرک تخصصی است، می‌توان آن را از بهترین گمرک‌های هوایی ایران دانست .

 

بهترین گمرک های ایران

 جمع‌بندی و کلام آخر

 در این مطلب سعی شد به طور کامل بهترین گمرک‌های ایران معرفی شود تا بازرگانان و تولیدکنندگان عزیز کشورمان بتوانند با بهترین راه‌های واردات کالا به کشور آشنا شوند .

 امروزه کشورمان دارای گمرکات متعددی می‌باشد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند؛ از بهترین آنها می‌توان به گمرک آستارا، بازرگان، جلفا، شهید رجایی، بوشهر، خرمشهر، فرودگاه امام خمینی و فرودگاه پیام کرج اشاره کرد .

 ازآنجایی‌که ترخیص کالا از گمرک یک امر تخصصی است و نیازمند دانش و تجربه بالایی می‌باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم ترخیص کالای خود را به یک شرکت ترخیص‌کار معتبر همچون همیار تجارت بسپارید؛ به کمک همیار تجارت قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید .

رفتن به بالای صفحه